پیام زالی به مناسبت روز پزشک؛ آرامش خاطر پزشکان با تسکین درد بیماران گره خورده است

  4000601039

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن یکم شهریور، روز پزشک را به تمامی جامعه پزشکی به ویژه پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبریک گفت.

آرامش خاطر پزشکان با تسکین درد بیماران گره خورده است

به گزارش مهر، در پیام علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به مناسبت سالروز تولد ابن سینا که در تقویم ملی به نام روز پزشک نامگذاری شده، آمده است: "سالروز میلاد ابن سینا که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است برای پاسداشت مقام پزشکان که حرفه و رسالتشان با والاترین ارزش‌های انسانی یعنی پایبندی به اصول اخلاقی برای خدمت به همنوعان درآمیخته است.

افتخار داشتن چهره برجسته ای چون ابن سینا در تاریخ سرزمینمان، این وظیفه را بر دوش پزشکان میهن می نهد که خالصانه بکوشند تا میراث داران وثیقی برای این ستاره درخشان سپهر علمی ایران باشند.

پزشکان، این سپیدپوشان متعهد، در ماه‌هایی که گذشت با مسئولیت پذیری، نوع دوستی و فداکاری مثال زدنی هرچه در توان داشتند برای مبارزه با کرونا و حفظ جان و سلامت انسان‌ها در طبق اخلاص نهادند تا بار دیگر ثابت کنند آرامش خاطر و شادمانی شأن با تسکین درد بیماران گره خورده است.

در روزهایی که دوستان از بیم کرونا یکدیگر را بیگانه می‌پندارند، طبیبان این سرزمین، شجاعانه پنجه در پنجه مرگ انداختند برای صیانت از نفس‌های عزیزانمان تا با تعهد به سوگند و عمل به مسئولیت اجتماعی خویش برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات این مرز و بوم ثبت کنند.

امروز در حالی روز پزشک را گرامی می‌داریم که عنوان پرافتخار شهید مدافع سلامت به نام ده‌ها نفر از پزشکان کشورمان گره خورده و داغ فراقشان تا ابد بر سینه خانواده، دوستان و همکاران آنان و همچنین مردم قدرشناس سرزمینان نشسته است.

نیک می‌دانیم در مسیر پر فراز و نشیب صیانت از سلامت، چه سختی‌ها و ناملایماتی پیش روی جامعه خدوم و دردآشنای پزشکی است، لیکن آروزمندیم این همکاران فرهیخته با استعانت به درگاه باری تعالی و همچنین همت والای خود همواره سرافرازی و بهروزی را برای میهن عزیزمان به ارمغان بیاورند.

نبرد با کرونا نه تنها برای پزشکان و متخصصان که برای دانشجویان پزشکی، دستیاران تخصصی و کاروزان نیز سنگ محکی بود که تلاش، همت و فداکاری آنان برای قدم برداشتن در این مسیر پرچالش به خوبی آزموده شد و آنان ثابت کردند با ممارست جمعی، تحصیل دانش‌های نوین و التفات به خرد جمعی می‌توان در سخت‌ترین آزمون‌ها نیز سربلند و سرافراز شد.

اینجانب ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی یکایک پزشکان، این روز خجسته را به جامعه پزشکی به ویژه اعضای خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعم از اساتید، پزشکان و دانشجویان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان سلامت و توفیق روزافزون آنان را خواستارم.