هشدار بایدن به طالبان؛ آمریکا ۵ هزار نظامی به کابل اعزام می‌کند

  4000524010 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان، موافقت کرده است.

هشدار بایدن به طالبان؛ آمریکا ۵ هزار نظامی به کابل اعزام می‌کند

به گزارش فارس، بایدن طی بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای که از اقامتگاه «کمپ دیوید» برای دفاع از تصمیمات خود درخصوص افغانستان صادر کرد، گفت: «طی روزهای گذشته من در ارتباط نزدیکی با تیم امنیت ملی [کاخ سفید] بودم و به آنها دستورهایی برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان دادم».

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در این بیانیه توضیح داد: «اولاً، بر اساس توصیه‌های تیم‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی خود، استقرار ۵ هزار نیروی آمریکایی را تایید کردم تا از کاهش منظم و ایمن خدمه [نظامی] آمریکا و دیگر متحدانمان و همچنین خروج ایمن افغان‌هایی که به نیروهای ما در زمان مأموریت‌شان کمک کردند و در خطر طالبان قرار دارند، اطمینان حاصل کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد:‌ «دوم، به نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی خود دستور دادم که از حفظ توانایی و چابکی برای رسیدگی به تهدیدهای تروریستی از سوی افغانستان اطمینان حاصل کنند».

بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین خبر داد: «سوم، به وزارت خارجه دستور دادم تا از رئیس‌جمهور [اشرف] غنی و دیگر سران افغان در جلوگیری از خونریزی بیشتر [در افغانستان] و حصول راهکار سیاسی حمایت کند. [آنتونی] بلینکن نیز با ذی‌نفعان مهم منطقه‌ای تعامل خواهد کرد».

وی در ادامه هشدار داد: «چهارم، به نمایندگان طالبان در دوحه گفتیم که هر اقدامی از سوی آنها در خاک افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌های ما را در خطر قرار دهد، با واکنش نظامی سریع و محکم آمریکا مواجه خواهد شد».