خضریان: گزارش تخلف سازمان انرژی اتمی از قانون اقدام راهبردی در مجلس قرائت می‌شود

  4000517110

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه از نظر این کمیسیون تخلف سازمان انرژی اتمی از قانون اقدام راهبردی محرز است، گفت: به زودی با تکمیل کارهای کارشناسی، گزارش آن در نشست علنی مجلس قرائت شده و به اطلاع مردم می‌رسد.

خضریان: گزارش تخلف سازمان انرژی اتمی از قانون اقدام راهبردی در مجلس قرائت می‌شود

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نشست اعضای هیات رئیسه کمیسیون برای بررسی برخی موارد که در دستور کار کمیسیون است، برگزار شد؛ در ابتدای این جلسه طرح اصلاح مواد ۱۹، ۴۳ و ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس بررسی شد و کمیته امور مجلس این کمیسیون گزارشی در این زمینه ارائه کرد که مقرر شد گزارش جمع‌بندی شده، پس از تصویب در صحن کمیسیون اصل ۹۰ به کمیسیون آیین نامه داخلی ارسال شود.

وی افزود: مطلع شدیم سازمان انرژی اتمی کشور، درباره نظر کمیسیون اصل ۹۰ در ارتباط با جلسه اخیر کمیسیون با رییس این سازمان، بیانیه‌ای صادر کرده است که با توجه به سابقه آقای صالحی در دولت‌های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی، انتظار می‌رفت رئیس سازمان انرژی اتمی با توجه به اطلاعی که از محتوای جلسه داشتند، انجام تکالیف قانونی سازمان را در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی باید بداند اتهام‌زنی به کمیسیون نه مسیر فنی و کارشناسی کمیسیون را تغییر می‌دهد و نه تخلفات سازمان انرژی اتمی در نقض قانون اقدام راهبردی را توجیه می‌کند. پاسخ سیاسی حول نظر فنی کمیسیون اصل ۹۰، حکایت از آن دارد که دست آقای صالحی و همکارانشان در سازمان انرژی اتمی در زمینه پاسخ به مسائل فنی در اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها بسته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: با توجه به جلسات متعدد کارشناسی، از نظر این کمیسیون تخلف سازمان از قانون اقدام راهبردی محرز است و به زودی با تکمیل کارهای کارشناسی، گزارش آن در نشست علنی مجلس قرائت شده و به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند و متخلفین از اجرای قانون به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.