نقص فنی پرتاب کپسول فضایی بوئینگ را به تاخیر انداخت

  4000513003

شرکت بوئینگ روز گذشته مجبور شد پرتاب کپسول فضایی سی اس تی – ۱۰۰ استارلاینر را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل وقوع یک نقص فنی غیرمنتظره متوقف کند تا این کار در آینده انجام شود.

نقص فنی پرتاب کپسول فضایی بوئینگ را به تاخیر انداخت

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هنوز مشخص نیست آیا این پرتاب قرار است امروز چهارشنبه مجددا تکرار شود یا این کار برای زمانی دیگر برنامه ریزی شده است.

مهندسان بوئینگ در جریان آماده سازی کپسول یادشده برای پرتاب به فضا یک مشکل غیرمنتظره را در سوپاپ آن شناسایی کردند. از آنجا که برای حل این مشکل هیچ راه حل قطعی وجود نداشت، پرتاب آن به سمت ایستگاه فضایی بین المللی نیز متوقف شد.

جان والمر مدیر برنامه پرتاب مذکور در این زمینه گفت: ما از نتیجه رویداد امروز ناامید شدیم و نیازمند برنامه ریزی مجدد برای پتاب کپسول مذکور هستیم. پرواز فضایی انسان ها امری پیچیده و دقیق است و گروه های بوئینگ و ناسا برای اطمینان از ایمنی و یکپارچگی فضاپیما و دستیابی به اهداف ماموریت خود زمان لازم را صرف خواهند کرد.

پیش از این هم پرتاب مذکور برای جمعه گذشته برنامه ریزی شده بود، اما وقوع مشکلی در ایستگاه فضایی بین المللی آن را به تاخیر انداخته بود. این مشکل ناشی از اختلالی در یک ماژول تازه متصل شده به ایستگاه از سوی سازمان فضایی روسیه به علت وقوع نقصی نرم افزاری بود.