دستور تخلیه منازل شمال آتن به دنبال گسترش آتش سوزی

  4000513002

گسترش آتش سوزی در شمال «آتن» پایتخت یونان موجب دستور به تخلیه منازل شده و آتش‌نشان‌ها نتوانستند این آتش سوزی عظیم را مهار کنند.

دستور تخلیه منازل شمال آتن به دنبال گسترش آتش سوزی

به گزارش فارس، به دنبال گسترش آتش سوزی به سمت شمال «آتن» پایتخت یونان، مقام های مسئول دستور تخلیه منازل را صادر کردند.

به گزارش روزنامه «اکاثی مرینی» بعد از ظهر سه شنبه ده‌ها خانه در شمال آتن تخلیه شدند، زیرا آتش سوزی که در جنگل‌های اطراف حومه «واریبوبی» آغاز شده بود از کنترل خارج شد و در شرایط خشک و ناپایدار ناشی از بدترین موج گرما که یونان در آن رخ داده است، به سه جبهه جدید گسترش یافت.

بر اساس این گزارش، آتش سوزی اولیه در نزدیکی اقامتگاه تابستانی حوالی ظهر سه شنبه آغاز شد، اما اکنون به «آنو واریبوبی» در نزدیکی چندین مرکز اسب سواری و منطقه ای در خارج از شهرک مسکونی« آدامز» سرایت کرده است، که باعث تخلیه و بسته شدن آن شد. شهردار این منطقه به رسانه‌ها گفت که وضعیت به هیچ وجه خوب نیست و آتش بسیار نزدیک به خانه‌هاست. مقام‌های مسئول همچنین  یک اردوگاه را در نزدیک میدان اصلی واریبوبی تخلیه کرده‌اند.

اداره حفاظت مدنی یونان نیز با ارسال هشدارهایی به تلفن های همراه، از مردم می‌خواهد که منطقه را ترک کنند، در حالی که به ساکنان حومه توصیه شده که پنجره‌ها و منافذ دودکش‌ها را ببندند تا از ورود دود و خاکستر به خانه‌هایشان جلوگیری شود.

خبرگزاری آلمانی «دی پی ای»  نیز گزارش داد که آتش نشانان یونان نتوانستند آتش سوزی عظیمی را که روز سه شنبه به حومه شمالی آتن پایتخت رسیده است، مهار کنند. آتش در حال حاضر در حومه واریبوبی و آچارنس می سوزد و هزاران نفر را مجبور به فرار از منطقه کرده است.

منابع محلی گفتند که دود غلیظ از سراسر آتن قابل مشاهده است. ساکنان محله‌های آسیب دیده با وحشت خانه‌های خود را ترک کردند. یکی از ساکنان از خودروی خود به خبرنگاران حاضر در محل فریاد زد: «پشت سر ما جهنم است.»

«جورجوس پاتولیس» فرماندار منطقه اعلام کرد که آتش از جنگل‌های مجاور به سرعت به مناطق مسکونی سرایت می‌کند و از همه مردم می‌خواهد که فوراً منطقه را ترک کنند.

هواشناسان نیز هشدار داده‌اند که ممکن است آتش سوزی هایی به این گستردگی رخ دهد زیرا این کشور همچنان با موج گرما مواجه است.مقام‌های یونان به مردم هشدار داده‌اند که خطر آتش سوزی حتی پس از پایان موج گرما به دلیل خشکسالی جاری کشور و پیش بینی وزش باد شدید بسیار بالا خواهد بود.

در شهر توریستی «آنتالیا» در ترکیه نیز آتش سوزی که از چهارشنبه گذشته شروع شده کماکان ادامه دارد. در این حادثه نیز چند تن کشته و شماری مجروح شده‌اند.