الکاظمی: عراق به دنبال تقویت سیاست آرامش در منطقه است

جهان،   4000507026

نخست‌وزیر عراق در ادامه دیدارهایش در آمریکا تاکید کرد: عراق تلاش می‌کند هر آنچه سیاست آرامش در منطقه را تقویت می‌کند، دنبال کند.

الکاظمی: عراق به دنبال تقویت سیاست آرامش در منطقه است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، در بیانیه دفتر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق آمده است: الکاظمی با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن ملاقات کرد.

طبق این بیانیه، آن دو به بررسی راه‌های تقویت همکاری بین عراق و آمریکا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و چشم‌اندازهای هماهنگی سیاسی مشترک و نیز همکاری در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، سرمایه‌گذاری و غیره پرداختند.

الکاظمی تاکید کرد: عراق تلاش می‌کند هر آنچه سیاست آرامش در منطقه را تقویت می‌کند، دنبال کند و در مسیر تحکیم اصلاحات، مبارزه با فساد و تقویت امنیت داخلی و ایجاد فضای مناسب جذب سرمایه‌ گام بردارد.

پلوسی نیز گفت: کنگره آمریکا از تلاش‌های دولت عراق در راستای موفقیت انتخابات اکتبر آینده حمایت می‌کند.

پلوسی همچنین بر اهمیت ادامه همکاری دو جانبه در زمینه‌های مقابله با کرونا و ارائه حمایت از ملت عراق از رهگذر  مشارکت در تامین دوزهای واکسن تاکید کرد. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه عنوان کرد: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از گام‌های دولت الکاظمی و طرح‌ها و نقش رو به فزونی آن در تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کنند.