تحقیقات کنست درباره رسوایی نرم افزار پگاسوس

جهان،   4000501047
تحقیقات کنست درباره رسوایی نرم افزار پگاسوس

رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد، پارلمان کمیته‌ای برای انجام تحقیقات درباره این ادعاها که برخی کشورها از نرم افزار پگاسوس سوء استفاده کرده و از آن برای جاسوسی از اشخاص استفاده می کنند، تشکیل داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، رام بن باراک، رئیس این کمیسیون گفت، کمیسیون، کمیته‌ای از تعدادی گروه‌ها تشکیل داده است و در نهایت تحقیقات، در صورت نیاز به انجام هر گونه اصلاحاتی، ارزیابی لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس اجرایی شرکت "ان اس او" رژیم صهیونیستی "تلاش‌ها برای بدنام کردن کل صنعت اینترنت" این رژیم را محکوم کرد و گفت، او از انجام تحقیقات درباره تبرئه شرکتش کاملا حمایت می‌کند.

نرم افزار پگاسوس در صورت هک تلفن همراه، ضمن دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، میکروفن دستگاه‌های تلفن را هم مخفیانه فعال می‌کند.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه به گروهی از شرکت‌های نظارت الکترونیکی اجازه داده به نفع دولت عربستان کار کنند.

شرکت "ان اس او" توسط تعدادی از افرادی که قبلا در واحد ۸۲۰۰؛ یکی از قویترین شاخه‌های سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی کار می‌کردند، تاسیس شد و کار آن معطوف به جاسوسی از نهادها و اشخاص در جهان است.

حداقل از ۱۸۹ روزنامه نگار، ۸۵ فعال حقوق بشر و ۱۴ رئیس جمهوری توسط نرم افزار پگاسوس جاسوسی شده است.

گروه "ان اس او" اظهار داشت که با موافقت مقامات رژیم صهیونیستی این نرم افزار را به بیش از ۴۰ کشور فروخته است.