توکلی: آقای رئیسی! منتظر رئیس‌جمهور فعلی نباشید و به داد مردم خوزستان برسید

سیاسی،   4000431019 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت از حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب خواست به داد مردم خوزستان برسد و برای حل مشکلات مردم این استان منتظر دولت روحانی نماند.

توکلی: آقای رئیسی! منتظر رئیس‌جمهور فعلی نباشید و به داد مردم خوزستان برسید

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات مردم خوزستان خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رئیسی به داد خوزستان برسید؛ منتظر نمانید آقای روحانی کاری کند، البته مسئولیت با ایشان است و او باید اقداماتی انجام می داد که نداده است.

 رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که چرا شما مسئولیت را به گردن آقای رئیسی می اندازید، هنوز آقای روحانی رئیس جمهور است!، افزود: اگر قانون به آقای رئیسی برای این روزها به عنوان رئیس جمهور منتخب  مسئولیتی نداده، سید ابراهیم رییسی هم مسئول نیست؟ عقل و دین و وجدان او را ملزم کرده که این شرایط سخت را نادیده نگیرد.

توکلی یادآور شد: آن سید ابراهیمی که ما می شناسیم آبرو دارد، از آبروی خویش برای مردم مظلوم خوزستان مایه بگذارد. آبرو نزد مردم، نزد رهبر، نزد نیروهای داوطلب مردمی و انقلابی و از همه مهمتر نزد خدا. مردم در وضعیتی هستند که خدمات فداکارانه نیروهای سپاه و ارتش باید به شدت پشتیبانی شود. حداقل کاری که آقای رئیسی می تواند بکند سفر یک روزه به میدان است که باعث تقویت این خدمتگزاران و تشفی خاطر آزرده مردم است.

وی تصریح کرد: معضل بزرگتر برای مردم خوزستان، از دست دادن منبع ارتزاقشان به خاطر بی تدبیری ها فسادها و البته خشکسالی است. برای یک خانواده آنجا، گاومیش، همه چیز است و از دست دادنش بیشتر از مرگ فرزند زیست آنها را آشفته می سازد.

رئیس هیات مدیره دیده بان دیده بان شفافیت گفت: مردم، چون خلف وعده بسیار دیده و دروغ هم کم نشنیده اند، با وعده آرام نمی گیرند. باید به سرعت خسارت آنها جبران شود و چون تعیین خسارت زمانبر است، در تمام نقاط، تخمینی از میزان خسارت زده شود و مبلغ، به حساب سران عشیره ها و معتمدان محلی واریز گردد تا خاطر مردم جمع شود که به زودی قدرت بازسازی خود را می یابند.

توکلی افزود: البته کم آبی خوزستان زخم  کهنه‌ای است که سوء تدبیر و عدم مدیریت علمی منابع آب کشور و توزیع نادرست آن در بستر خشکسالی و سودجویی عناصر معاند و ضد انقلاب آن را تبدیل به چنین بحرانی کرده، اما امروز وقت این حرف ها نیست و باید قبل از هر چیزی به داد مردم برسید.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رییسی! اگر امروز به داد مردم خوزستان نرسید شاید فردا دیر باشد. آقای روحانی را مجبور کنید از منابع مربوط و با اعتبارات موجود مشکل خوزستان را حل کند. منابع بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها هزینه کرد و نیاز نیست منابع جدیدی تعریف کرد.

توکلی یادآور شد: اینجا و اکنون جای این سوال نیست. حتی اگر منبعی نباشد، ضروری است اولویت ها را تغییر دهیم. به جای ولخرجی ها و افزایش بی تناسب حقوق های نجومی میتوان برای مردم آسیب دیده هزینه کرد و حق را به حقدار رساند.

 رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پایان اظهار داشت: اگر قانون هم اکنون مسئولیتی برای آقای رئیسی در نظر نگرفته است اما عقل و شرع حکم می‌کند که ایشان از آبروی خودش برای مردم هزینه کند.