ترامپ: آمریکایی‌ها به‌سبب بی‌اعتمادی به بایدن واکسن کرونا نمی‌زنند

جهان،   4000428061 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، مردم کشورش به‌خاطر بی‌اعتمادی به دولت جدید که با تقلب در انتخابات پیروز شده، از زدن واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

ترامپ: آمریکایی‌ها به‌سبب بی‌اعتمادی به بایدن واکسن کرونا نمی‌زنند

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی گفت، مردم کشورش به خاطر بی‌اعتمادی به دولت فعلی واکسن کرونا دریافت نمی‌کنند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، ترامپ در بیانیه‌ای نوشت: «جو بایدن مدام از این حرف می‌زند که کار توزیع واکسن‌های  را که از طریق عملیات "وارپ اسپید" یا ساده‌تر بگویم توسط دولت ترامپ صورت گرفته را چقدر خوب انجام می‌دهد. او اصلاً کارش را خوب انجام نمی‌دهد».

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «او (بایدن) از زمان‌بندی‌ها عقب است و مردم از دریافت واکسن امتناع می‌کنند زیرا آن‌ها به دولت اعتماد ندارند، آن‌ها به نتایج انتخابات اعتماد ندارند و قطعاً به اخبار جعلی که حقیقت را نمی‌گویند، اعتماد ندارند».

بیانیه ترامپ پس از آن منتشر می‌شود که به گفته رسانه‌های آمریکایی، دو هفته پیش، بایدن در رسیدن به هدف  واکسینه کردن دستکم هفتاد درصد از مردم این کشور ناکام ماند.

تا روز سالگرد استقلال آمریکا، ۶۸ درصد از مردم این کشور یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و منتظر دریافت دوز دوم بوده‌اند.

از سوی دیگر چیزی حدود ۹۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا همچنان حتی یک دوز واکسن کرونا را نیز دریافت نکرده‌اند.

اکنون با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور اعلام کرده شمار مبتلایان به ویروس کرونا حدود هفتاد درصد و شمار بستری‌ها ۳۶ درصد افزایش یافته است.