حاجی بابایی خبر داد؛ حمایت اعضای کمیسیون بودجه مجلس از رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و هماهنگی حقوق هیات علمی

  4000427119 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از حمایت قاطع اعضای این کمیسیون از نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و هماهنگی حقوق اعضای هیات علمی موسسات آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خبر داد.

حمایت اعضای کمیسیون بودجه مجلس از رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و هماهنگی حقوق هیات علمی

به گزارش الف حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام تشکیل جلسه مشترک دیوان محاسبات و امور مالی مجلس و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  گفت: در این جلسه، اجرای  بند (و)  تبصره(۲) قانون بودجه ۱۴۰۰ گزارش بحث و بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه به ویژه در رابطه با نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بحث شد و در نهایت مقرر گردید، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان برنامه  و بودجه طی هفته آینده ، در خصوص میزان منابع مورد نظر برای اجرای این موارد گزارش کاملی ارائه نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این جلسه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد، در اسرع وقت کمیسیون مشترکی را برای پیگیری نظام رتبه بندی معلمان و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که در حال وصول از دولت است، تشکیل دهد، تا بسرعت موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

حاجی بابایی افزود: دو ماده از مواد برنامه ششم توسعه، یعنی ماده ۳۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان، که حق مسلم همه بازنشستگان کشوری و لشکری است، همچنین  نظام رتبه بندی معلمان براساس ماده ۶۳ برمانه ششم، از مطالبات برحق فرهنگیان است.

حاجی بابایی گفت: اعضای  کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، حمایت خود را ازلایحه دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، همچنین نظام رتبه بندی معلمان و نیز از شمول هماهنگی حقوق بین اعضای هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت وتسری آن به موسسات آموزشی و  وتحقیقاتی و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی اعلام نمودند.