عزیزی خادم: نباید درباره VAR توقع بیهوده ایجاد شود/ مشکل اصلی تحریم ها است

ورزشی،   4000427081

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه پروسه استفاده از تکنولوزی VAR یک فرایند بلند مدت است و مرحله به مرحله زیر نظر فیفا طی شود، نیاز به زمان داریم و نگاه‌ها باید واقع بینانه باشد و ایجاد توقع بیهوده نداشته باشیم.

عزیزی خادم: نباید درباره VAR توقع بیهوده ایجاد شود/ مشکل اصلی تحریم ها است

به گزارش ایسنا، جلسه کارگروه سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) پیش از ظهر امروز با حضور رئیس فدراسیون، رئیس سازمان لیگ، سرپرست دبیرکلی و اعضای کارگروه در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد.

عزیزی خادم در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به اینکه پروسه استفاده از این تکنولوزی یک فرایند بلند مدت است و مرحله به مرحله زیر نظر فیفا طی شود، نیاز به زمان داریم و نگاه‌ها باید واقع بینانه باشد و ایجاد توقع بیهوده نداشته باشیم. خدمات شرکت های داخلی و خارجی توسط کارگروه بررسی و ارزیابی می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: فدراسیون فوتبال از تله بدهی که در آن افتاده بود، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان بدهی معوقه را پرداخت کرده است. هر تصمیمی که کارگروه VAR در این زمینه بگیرد از جانب فدراسیون مورد تایید است. زبده‌ترین افراد در این گروه حضور دارند. مشکل مالی برای استفاده از این تکنولوژی نداریم، بلکه مشکلی اصلی تحریم هاست.

رئیس فدراسیون در پایان این نشست یادآور شد: آنطور که گفته می‌شود داوری مظلوم است، در حال حاضر به این صورت نیست. مدیران ارشد فدراسیون از حوزه داوران انتخاب شده است. بودن علیرضا فغانی در این کارگروه غنیمت است. حتی زمانی که وی در ایران حضور نداشته باشد در جلسات به صورت ویدئو کنفرانس شرکت خواهد کرد.

در ادامه علیرضا فغانی گفت: امیدوارم در فدراسیون جدید این عزمی که وجود دارد با یک کار تیمی و اصولی به نتیجه‌ای مثبت در زمینه ورود VAR به فوتبال کشور همراه شود. در هر حال کلاس‌های آموزشی داوران، نرم افزار، قرارداد برای وارد کردن تجهیزات، نصب و راه اندازی آنها در ورزشگاه‌ها اتفاقی نیست که بتواند ظرف مدتی کوتاه آنها را انجام داد. با این حال با برطرف شدن مشکلات تحریمی سرعت انجام کار هم ان‌شاءالله بالاتر می‌رود.

لازم به توضیح است، در این نشست اعضا درباره روند راه اندازی VAR، میزبانی مسابقات مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و آماده سازی ورزشگاه آزادی بحث و تبادل نظر کردند. در پایان این نشست مجددا تاکید شد که پروسه استفاده از این تکنولوزی یک فرایند بلند مدت است و مرحله به مرحله این فرایند زیر نظر فیفا باید طی شود. همچنین مصوب شد در روزهای آینده از ۱۵ شرکت مورد تایید فیفا که توان تامین تجهیزات مورد نیاز را دارند، استعلام‌های لازم‌ اخذ شود.