مقام دولت اوباما خواستار تغییر حکومت ایران از درون شد

جهان،   4000422001 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مقام اسبق دولت آمریکا در نشست گروهک تروریستی منافقین خواستار «تغییر حکومت از درون» برای ایران شده است.

مقام دولت اوباما خواستار تغییر حکومت ایران از درون شد

به گزارش فارس، یک مقام پنتاگون در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا خواستار در دستور کار قرار دادن «تغییر حکومت از درون» برای ایران شده است.

«میشل فلورنوی»، که در مقطعی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هم او را برای تصدی سمت وزیردفاع تحت بررسی قرار داده بود این پیشنهاد را در نشست مجازی گروهک تروریستی منافقین مطرح کرد. او در دولت اوباما، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی بود.

روزنامه دیلی‌بیست نوشته فلورنوی ادعا می‌کند هنگامی که موافقت کرده در نشست این گروه ظاهر شود، اطلاعی درباره سوابق و گذشته آن نداشته است.

یک سخنگوی فلورنوی به این روزنامه گفت: «وقتی که او قبول کرد در آن نشست حاضر شود اطلاعی درباره وابستگی‌های این گروه نداشت. اگر ایشان اطلاعی در این خصوص داشت در آن نشست حاضر نمی‌شد و وقتی که از این موضوع اطلاع یافت پول قبول نکرد. ایشان هیچ ارتباطی با مجاهدین خلق ندارد و دیگر هرگز در کنفرانس آنها حاضر نخواهد شد.»

فلورنی در نشست روز یکشنبه گروهک منافقین گفت: «وقتی که تغییر حکومت از درون اتفاق بیفتد و حکومتی بر سر کار بیاید که اهداف انقلابی و تروریسم را کنار بگذارد، ایالات متحده نخستین کشوری خواهد بود که با ایران به تعامل خواهد پرداخت.»

وی همچنین گفت: «همزمان، ما باید از فعالیت مهم گروه‌های تبعیدی مانند شما که چشم‌انداز ایرانی سکولار، آزاد و دموکرات را زنده نگاه می‌دارید، حمایت کرده و آن را تشویق کنیم.»

«مت داس»، مشاور سناتور «برنی سندرز» در امور سیاست خارجی در توییتی از تیم فلورنی بابت فراهم کردن زمینه‌های او در نشست منافقین انتقاد کرده اما در عین حال رفتار فلورنی را هم غیرقابل توجیه دانسته است. 

مت داس نوشت: «می‌خواهم بگویم که کار تشکیلاتی تیم فلورنی که اجازه داده این کار را انجام بدهد، فاجعه بوده است. چنین دعوت‌هایی اغلب می‌توانند فریبنده باشند، اما در مقطع حاضر یک مقام سابق امنیت ملی نمی‌تواند توجیهی درباره اینکه نمی‌داند مجاهدین خلق چه گروهی است مطرح کند.»

روز شنبه نشست سالیانه فرقه تروریستی منافقین با حضور اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برگزار شد.

تد کروز سناتور جمهوری‌خواه، کوین مک کارتی رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، کوری بروکر، جین شاهین، ریک اسکات و جان کورنین سناتورهای جمهوری‌خواه در این نشست حضور داشتند. 

گروهک تروریستی منافقین هر ساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران اجاره‌ای برگزار می‌کند. به عنوان مثال، روزنامه انگلیسی گاردین سال ۱۳۹۷ درباره نشست این گروهک منافقین در پاریس نوشته بود بخش زیادی از حاضران اتباع اروپای شرقی و پناهجویان سوری‌ای بودند که با وعده سفر توریستی رایگان به پاریس، به محل برگزاری این تجمع منتقل شده بودند.

حمایت نماینده‌های کنگره آمریکا از گروهک منافقین در حالی ادامه دارد که حتی گزارش‌های رسمی در داخل آمریکا بر حمایت حداقلی از این گروه در داخل ایران اذعان می‌کنند.

گروهک منافقین که تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت، در سال‌های اخیر با لابی‌گری گسترده و پرداخت مبالغ کلان به سیاستمداران غربی از این فهرست‌ها خارج شده و هر ساله با حربه‌هایی چون برگزاری تورهای رایگان به مقصد پاریس یا سوءاستفاده از پناهجویان، تجمعاتی را برگزار می‌کند. در این نشست‌ها همواره سیاستمداران سابق کشورهای غربی با دریافت مبالغ سنگین، در حمایت از منافقین سخنرانی می‌کنند.

شبکه «ان. بی. سی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی به روابط میان گروهک منافقین و سیاستمداران آمریکایی پرداخته بود. در بخشی از آن گزارش آمده بود: «اکنون، مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران آمریکایی می‌پردازد تا در مراسم‌های این گروه سخنرانی کنند.»