زاکانی: مردم در انتخابات جریان غرب‌گرا و دنیاطلب را استیضاح کردند

سیاسی،   4000403002

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم بویی از فرهنگ امام راحل نبرده، گفت: مسیر امروز دولت سیزدهم مسیر راستگویی به مردم است زیرا به جای عدم کفایت یک نفر در مجلس امروز یک جریان دنیاطلب توسط مردم غیور ایران استیضاح شد.

زاکانی: مردم در انتخابات جریان غرب‌گرا و دنیاطلب را استیضاح کردند

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی چهارشنبه شب در مراسم شکرانه با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری وفاداری و عشق به ولایت را به ظهور گذاشتند، اظهار کرد: ۲۸ خرداد مبدا تحول جمهوری اسلامی در کشور بوده و مردم در این روز اوج همبستگی را به جهانیان نشان دادند.

وی انتخابات ۲۸ خرداد را بازگشت به اصل جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم گیلان و ایران در ۲۸ خرداد خلق حماسه کردند و ان‌شاالله انتخابات بازگشت به اصل جمهوری اسلامی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش انقلاب در خارج شدن کشور از سلطه آمریکا بیان کرد: انقلاب برای مردم فرصتی خلق کرد تا رژیم‌های فاسد را نابود کند و به ملت آزادی را اعطا کند، به طوری که کشور از سلطه بودن آمریکا و انگلیس نجات پیدا کرد و باعث شد مردم عدالت را با همه وجود لمس کنند.

زاکانی با تاکید بر لزوم توجه به بهره گیری از طرفین نخبگان در حل مشکلات کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم یک تفاوت اساسی با دولت کنونی دارد و آن جلوگیری و مبارزه با باندبازی، فامیل‌بازی و استفاده صحیح از ظرفیت نخبگان است لذا انتخابات ۲۸ خرداد سرآغاز تغییری بزرگ در کشور است.

وی یکی از ضعف‌های کشور را فامیل‌بازی و جناح‌گرایی بودن دولت در طول هشت سال اداره کشور دانست و افزود: دولت سیزدهم بر خود تکلف می‌داند به جای خدمت به فامیل و جناح‌های سیاسی همسو با خود، خدمت به مردم را سرلوحه قرار دهد.

کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از تفکر اشرافیت‌گرایی دولت در کشور بیان کرد: برخی مسؤولان با خود برتربینی با مردم صحبت می‌کنند لذا دولت سیزدهم آمده تا این تفکر برگرفته از تفکر اشرافیتی را نابود کند.

زاکانی با بیان اینکه برخی از مسؤولان دولت فعلی باید به پای مردم افتاده و از مردم عذرخواهی کنند، گفت: مواردی تحت عنوان فقر، فساد و تبعیض، استخوان و کمر مردم را شکسته و خم کرده لذا باید این مسؤولان و بانیان وضع موجود به پای مردم افتاده و از مردم عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه ۶ درصد امکانات دنیا در ایران اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: ۶ درصد امکانات دنیا در اختیار ایران اسلامی است ولی وقتی به برخی نقاط کشور می‌رویم فقر بی‌داد می‌کند که نتیجه بی‌تدبیری دولت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش واگذاری‌های دهه ۹۰ در نابود سازی تولید در کشور گفت: علت مشکلات کشور مسؤولان بی‌درد، عدم مقابله با غارتگران است زیرا بعضا خود غارتگر هستند.

زاکانی بزرگترین رسالت و وظیفه را ساختن ایران اسلامی دانست و بیان کرد: باید عدالت و معنویت در کشور گسترش یافته و ایرانی متفاوت به جهانیان نشان دهیم زیرا فرهنگ ما فرهنگ امام راحل(ره) و اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت مردم بر عملکرد دولت افزود: هدف دولت اجرای اصل هشت و ۲۷ قانون اساسی بوده و هدف آن نظارت مردم بر عملکرد دولت و مسؤولان است.

کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسؤولان دولت تدبیر و امید دروغ‌گویی به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده بودند، گفت: در جامعه استقلال داشتیم ولی استقلال اقتصادی نداشتیم زیرا پای مسؤولان دولت تدبیر و ناامید در مقابل بیگانگان لرزیده ولی به مردم دروغ می‌گفتند‌.

زاکانی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم بویی از فرهنگ امام راحل نبرده است، تصریح کرد: مسیر امروز دولت سیزدهم مسیر راستگویی به مردم است زیرا به جای عدم کفایت یک نفر در مجلس، امروز یک جریان دنیاطلب توسط مردم غیور ایران استیضاح شد.

وی با تاکید بر ایجاد انسجام در کشور و در بین رقبا برای حل مشکلات کشور گفت: رقابت و دوگانگی باید به انسجام و یکپارچگی تبدیل شود تا بتوان کشور را ساخت.