اشرف غنی در تماس تلفنی پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

جهان،   4000401019

رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» با تبریک انتخاب وی به‌عنوان رییس‌جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرد این انتخاب به گسترش بیشتر مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور کمک کند.

اشرف غنی در تماس تلفنی پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

به گزارش فارس، رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» پیروزی وی را در انتخابات ایران تبریک گفت. 

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری افغانستان،‌در این تماس تلفنی غنی گفت که افغانستان و ایران دو کشور همسایه و برادر هستند و آرزومند است که انتخاب رئیس جمهور منتخب به گسترش بیشتر مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور کمک کند.

آیت‌الله رئیسی نیز ضمن قدردانی از تماس رئیس جمهور افغانستان بر گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش فارس، روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رئیسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار رای، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد.

تاکنون شخصیت‌های بسیاری از جمله روسای جمهور روسیه، عراق، روسیه و نخست وزیر پاکستان این پیروزی را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفته‌اند.

پیش از این نیز عبدالله عبدالله رییس‌ شورای عالی مصالحه ملی، عطامحمدنور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، محمد محقق معاون رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه افغانستان در پیام‌هایی جداگانه انتخاب آیت‌الله رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تبریک گفتند.