اخلاق شکست - ادب پیروزی

انتخابات ۱۴۰۰،   4000329083
اخلاق شکست - ادب پیروزی

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور گسترده مردم نجیب، مومن، صبور و بزرگوار ایران برگزار شد. انتخاباتی که از ۷ صبح جمعه تا ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد به درازا کشید و جهانیان صفوف به هم فشرده مردم ایران را از قاب رسانه ملی دیدند. 
بیش از ۲۸ میلیون رأی مردم و آیت الله سید ابراهیم رئیسی قریب به ۱۸ میلیون رأی، منتخب ملت ایران برای "عالی ترین مقام اجرایی کشور" برگزیده شد و اکنون رئیس جمهور منتخب همه مردم ایران است. 

به مردم عزیز ایران در داخل و خارج کشور و به رئیس جمهور منتخب و آنهایی که به ایشان رأی داده اند صمیمانه تبریک می گویم. 
 اخلاق اسلامی روحیه ایرانی ایجاب می کند که کاندیداها و جریانهای سیاسی و اشخاصی که در انتخابات موفق به جلب اعتماد مردم نشدند، اخلاق شکست را داشته باشند. نتیجه رقابت را پذیرا، به کاندیدای پیروزی تبریک و برنامه های خود را در اختیار منتخب ملت قرار دهند و جا دارد که از همه کسانیکه به رغم دلخوری های خودشان در پای صندوق های رای حاضر شدند و مردم را فارغ از انگیزه های مختلف دعوت به مشارکت کردند قدردانی کرد. 

 ادب اسلامی حکم می کند کاندیدای پیروزی و هواداران و حامیان او "احترام اقلیت" را پاس بدارند و خدای ناخواسته بدور از انحصار طلبی، تمامیت خواهی و سهم خواهی همه تلاش خود را معطوف به تشکیل یک "دولت" مردمی، کارآمد، توانا و خردگرا" بکار بندند. 
حق بزرگ ملت شریف ایران و قدردانی از حضور آنان "خدمت صادقانه، مبارزه با فساد، عمل به وعده ها و "پاکدستی دولت" است. 

چه زیبا شاعر و نویسنده و هنرمند بزرگ ایران زمین هوشنگ ابتهاج معروف به "سایه" سروده است. 
امروز نه آغاز و نه انجام جهان است 
ای بس غم و شادی که پس پرده نهان است 
گر مرد رهی غم مخور از دوری و دیری 
دانی که رسیدن هنر گام زمان است