الکاظمی: موفق به دور کردن شبح جنگ از عراق شدیم

جهان،   4000318122

نخست‌وزیر عراق امروز، سه‌شنبه تصریح کرد: دولت توانست به رغم مشکلات دشوار و چالش‌های بزرگ کشور را به لحاظ مالی و اقتصادی نجات دهد.

الکاظمی: موفق به دور کردن شبح جنگ از عراق شدیم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت: دولت به رغم چالش‌های بزرگ توانست گام‌های مهمی در مسیر اصلاحات بردارد و کشور را از لحاظ مالی و اقتصادی نجات دهد و همچنان تلاش می‌کند براساس طرح‌ها و استراتژی‌های در نظر گرفته شده کشور را در مسیر درست قرار دهد.

او در جلسه کابینه اشاره کرد: ما بعد از سپری شدن یک سال از عمر دولت پس از رای اعتماد پارلمان تاکید می‌کنیم که عراق قادر به ایفای نقش متمدنانه در جهان است. عراق یعنی تمدن، قانون و علم.

الکاظمی تصریح کرد: گزارش عملکرد سالانه دولت اخیرا منتشر شد و در آن اطلاعات و بررسی‌های شفاف، دقیق و صریح و دستاوردهای دولت طی یک سال وجود داشت.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: ملت ما بسیار رنج کشیده و شاهد خیانت فاسدان و تاجران شعارها و افراد بی‌وجدان بودند و امروز با شفافیت هر آنچه انجام دادیم و هر آنچه هنوز انجام نداده‌ایم، اعلام می‌کنیم. ما در مسیر تحقق دستاوردها در خدمت به عراق و عراقی‌ها هستیم. سال‌ها و دوره‌های طولانی تخریب و ویرانی باری بر دوش عراق بوده و برای مردم کوله باری از مشکلات و دردها را به همراه داشته است. 

الکاظمی تاکید کرد: دولت موفق شد شبح جنگ را از عراق دور کند، همچنین براساس سیاست‌های داخلی متعادل و روابط تاثیرگذار و متوازن با همه همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی عمل کرد. ما اولین طرح اصلاحات اقتصادی را در تاریخ عراق تدوین کردیم و تمام مستلزمات انتخابات را فراهم کردیم. همچنین موفقیت‌هایی در بخش نفت، کشاورزی، ارتباطات و منابع آب داشتیم. ما پرونده فساد را به جریان انداختیم و ده‌ها فاسد اصلی را بازداشت کردیم.