دیدار رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا در دمشق

جهان،   4000228038

رئیس جمهوری سوریه عصر دوشنبه با همتای آبخازیایی خود و هیات همراهش در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا در دمشق

به گزارش الف، به نقل از سانا، ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اصلان بژانیا، رئیس جمهوری آبخازیا که به دمشق سفر کرده است با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا طی دو جلسه به روابط دو جانبه و همکاری‌های مشترک در مرحله جدید به ویژه تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تبادل فرهنگی و اعزام دانشجویان به این دو کشور پرداختند.

در این دیدار همچنین تاکید شد که روابط میان دو کشور بر پایه مواضع مشترک چون پایبندی دو طرف به تصمیم گیری مستقل و مقاومت در برابر سلطه استعمارگران علی‌رغم محاصره و جنگ و تروریسم نظامی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه دو کشور، پایه گذاری شده است.

بشار اسد و بژانیا همچنین درباره مسائل سیاسی، اوضاع سوریه و آبخازیا، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزهای مداوم آن به حقوق فلسطینی‌ها رایزنی کردند.

بشار اسد در سخنانی پس از دیدار با بجانیا گفت: من تاکید می‌کنم که چشم اندازهای همکاری میان دو کشور بسیار گسترده است.

وی با اشاره به عوامل مشترک اجتماعی میان سوریه و آبخازیا و اینکه این عوامل راه را برای همکاری میان دو کشور هموار می‌کند، اظهار کرد: آبخازیا در کنار سوریه در جنگ خود علیه تروریسم ایستاده و در قبال آن سوریه نیز در کنار این کشور و ملت آن در رابطه با حق خود در تعیین سرنوشت و استقلال آن و همچنین به رسمیت شناختن این کشور به عنوان کشوری مستقل مانند سایر کشورهای جهان ایستاده است.

بشار اسد در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که عوامل مختلفی برای همکاری میان سوریه و آبخازیا وجود دارد و در راس آن عناصر اجتماعی مشترک؛ از این رو زمینه همکاری میان دو کشور مهیا و چشم انداز های این همکاری بسیار گسترده است.