همه مردم حتی در فضای باز هم ماسک بزنند

سلامت،   4000224087

ایسنا نوشت: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تأکید کرد: تا زمانی که شرایط به ثبات واقعی نرسیده و همچنان مرگ و میرها ادامه دارد همه افراد ماسک را حتی در فضای آزاد نیز استفاده کنند.

دکتر طبرسی با تأکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و همچنان رعایت کنند گفت: امیدواریم با پوشش گسترده تر واکسیناسیون شاهد اخبار امیدوارکننده تری در آینده باشیم.

وی با بیان اینکه جهش ویروس کرونایی قدرت انتقال را بیشتر کرده است افزود: وجود ذرات معلق کرونا در هوا و انتقال آن در فضاهای بسته از همان ابتدای شیوع این بیماری مطرح بود. خیلی افراد با اینکه همه جا ماسک می‌زنند و مهمانی هم نرفتند اما به دلیل استفاده از آسانسور کرونا گرفتند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درمورد انتقال ویروس از سطوح به انسان گفت: اگر دست افراد به محیط و سطوح آلوده به ویروس برخورد داشته باشد باید مرتبا دستها را شسته و ضدعفونی کنند و دست به چشم و دهان نزنند و در عین حال از ماسک هم استفاده کنند.

وی در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد: اگر این ویروس از تاریخ ویروسهای دیگر تبعیت کند بعد از دو سال چرخش و انجام واکسیناسیون احتمالا و تا یک سال دیگر از چرخش خواهد افتاد.