رژه روز ارتش به صورت خودرویی برگزار می‌شود

سیاسی،   4000127050

سخنگوی ارتش گفت: با توجه به ضرورت اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی صرفا به صورت محمول و خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش، گفت: در روز ۲۹ فروردین، رژه پیاده برگزار نخواهد شد و گوشه‌هایی از قدرت پهپادی ارتش و دستاوردهای تجهیزاتی بومی و ایرانی و پدافند زیستی و بخشی از کمک‌های مومنانه در قالب یگانهای محمول و خودرویی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در پادگان‌های ارتش واقع در تهران و مراکز استان‌ها رژه خواهند رفت.

وی تصریح کرد: ۲۹ فروردین به امر حضرت امام خمینی (ره)، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شده و بر اساس همان فرمان، همه ساله ارتش در رژه باشکوه در تهران و شهرهای کشور ضمن ارائه گوشه‌هایی از آمادگی خود، تجدید عهد در وفاداری به آرمانهای انقلاب و فداکاری برای ملت داشته است. در سال جاری نیز ضمن اجرای فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برپایی رژه، تغییراتی به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور در شکل و مکان رژه اتخاذ شده تا ضمن اجرای امر امام خمینی (ره)، با اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، گوشه‌هایی ازاقدامات خدمت رسانی به مردم عزیز در مقابله با کرونا نیز ارائه شود.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: رژه ارتش با شعار "مدافعان وطن، یاوران سلامت"، حاوی پیام ارتش در پاسخ قاطع به هر نوع تحریم، تهدید و اقدام شوم دشمنان و همچنین امید بخشی به ملت شریفمان در حرکت جدی تر در مسیر تولید و خوداتکایی برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی خواهد بود.

تقی‌خانی بیان کرد: برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش از سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آغاز شده و تا سالروز شهادت شهید قرنی ادامه خواهد داشت و به منظور تبیین جایگاه و نقش ارزنده و عالی‌قدر شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین استحضار مردم شریفمان از نقش آفرینی ارتش در برهه‌ها و صحنه‌های مختلف، برنامه‌های رسانه‌ای از جمله مستندهای تلویزیونی و رادیویی، نماهنگ، موشن گرافی و..تولید شده که از سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی آغاز شده و در قالب‌های مذکور تا سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی از رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی افزود: با تعامل و همکاری خوب اهالی محترم رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتواهای متنوع و تأثیرگذار هم در قالب یادداشت، گزارش، گفتگو تولید و منتشر شده و ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی نیز در بستر فضای مجازی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها از طریق کانال‌ها و صفحات منسوب به ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

سخنگوی ارتش اذعان داشت: با همکاری استانداران، سپاه‌های استانی و بسیج مردمی، شهرداری‌های و بویژه شهرداری تهران، برنامه‌ها و اقداماتی برای بزرگداشت روز ارتش و در جهت تقویت اقتدار ملی پیش بینی شده است و علاوه بر این از ظرفیت فضای مجازی نیز به منظور ارائه هرچه بهتر توانمندی‌های دفاعی، علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی ارتش استفاده خواهد شد.

تقی‌خانی از پیام‌های محبت آمیز مردم عزیز و فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ارسال پیام‌های تبریک سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی و روز ارتش تقدیر و خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن سالروز نبرد نابرابر و ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار با ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناو جوشن در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، یاد و خاطره دریادلان شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین یاد شهید سپهبد قرنی در سوم اردیبهشت، سالروز شهادت مظلومانه آن شهید عزیز نیز گرامی داشته می‌شود.