«دنیای ویولنسل»؛ شاهین عابدی زاده چاورچی؛ انتشارات سرود همآوازی موسیقی ایرانی با ساز غربی

شاهین عابدی زاده چاورچی،   4000121123

سال ها در ایران آموزش سینه به سینه موسیقی رایج بود. با پیدایش نت و آشنایی با سایر روش های آموزش در دنیا، در ایران نیز کم کم ،آموزش رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. کتاب های آموزشی موسیقی توسط استادان بزرگ تالیف و به بازار عرضه شد

«دنیای ویولنسل»

(مجموعه قطعات طبقه بندی شده سنتی و کلاسیک)

گردآوری و تالیف: شاهین عابدی زاده چاورچی

انتشارات  سرود، 85000 تومان

 

****

 

انسان همیشه نیاز به زیبایی داشته و موسیقی یکی از مهمترین عناصر زیبایی است. برای یادگیری مهارت موسیقی علاوه بر تلاش و استمرار و تمرین ، نیاز به پالایش روح و روان نیز در انسان احساس می شود. هنرمند باید از نظر ذهنی آماده باشد تا بتواند اثری زیبا بیافریند، و آنچه را که میخواهد یا احساس میکند از دل طبیعت بیرون بکشد.


سال ها در ایران آموزش سینه به سینه موسیقی رایج بود. با پیدایش نت و آشنایی با سایر روش های آموزش در دنیا، در ایران نیز کم کم ،آموزش رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. کتاب های آموزشی موسیقی توسط استادان بزرگ تالیف و به بازار عرضه شد.


ویلنسل یک ساز غربی است و چون توانایی های زیاد دارد، در سبک های مختلف موسیقی از آن استفاده می شود.کتاب پیش رو مجوعه ای از آهنگ ها و اتودهای مختلف از کشور های صاحب موسیقی است، که برای نخستین بار موسیقی ایرانی هچنین موسیقی فولکلور ایرانی به آن افزوده شده است. چرا که هر نوازنده ای باید با موسیقی خود نیز آشنا باشد، تا هم با توجه به زیاد شنیده شدن این قطعات، دریافت ، درک و اجرای موسیقی برای نوآموزان ملموس تر شود و هم آموزش موسیقی برای نوآموزدر زمان کوتاه تر ، رشد بیشتری داشته باشد.


در این مجموعه سعی شده، انگشت گذاری ها و ریتم ها به صورت ساده تر آموزش داده شود، تا هنرجو از همان ابتدا متوجه این باشد که ویلنسل سازی است که می تواند نقش ملودیک را هم در ارکستر ایفا کند و تنها مخصوص زدن نت های کشیده برای باس نیست. این موضوع سبب ایجاد خلاقیت در نوازنده شده و از یک نواختی روش های خسته کننده می کاهد.