جزئیات سفر قریب‌الوقوع هیأت حزب‌الله به مسکو

جهان،   3991223111

رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان ضمن تأیید سفر قریب‌الوقوع هیأتی از این جنبش به مسکو، جزئیات آن را تشریح کرد.

جزئیات سفر قریب‌الوقوع هیأت حزب‌الله به مسکو

به گزارش فارس، «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (وفاداری به مقاومت) که قرار است روز دوشنبه در رأس هیأت حزب‌الله به مسکو برود، تأکید کرد که روابط حزب‌الله و روسیه از سال‌ها پیش آغاز شده است.

رعد در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که حزب‌الله و روسیه از منافع مشترک و دیدگاه واحد و نزدیک به هم درباره اوضاع منطقه و ضرورت ثبات منطقه برخوردارند.

او تصریح کرد که دو یا چند سال پیش نیز ما به مسکو سفر کردیم و طی آن اوضاع منطقه و لبنان بررسی شد و امروز نیز با توجه به تحولات زیاد در چند سال اخیر، بررسی افق‌های مرحله آینده در سایه این تحولات ضروری است.

رعد افزود که دعوت از هیأت حزب‌الله برای بررسی افق‌های مرحله آینده پس از آن صورت گرفت که در مرحله گذشته دستآوردهایی به نفع ملت‌های منطقه محقق شد.

رعد در پاسخ به سوالی درباره امکان بررسی پرونده تشکیل دولت لبنان نیز گفت: دستور کار مشخصی نداریم و احتمال بررسی موضوع تشکیل دولت وجود دارد اما در چارچوب اوضاع لبنان و ضرورت برقراری ثبات در آن و تلاش برای تسریع روند تشکیل دولت بررسی خواهد شد.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت افزود که جلساتی با مسئولان وزارت خارجه و کمیته امور خارجه مجلس دومای روسیه و برخی از مسئولان برگزار خواهد شد و امیدواریم که فرصت دیدار با مسئولان وزارت خارجه فراهم آید.

او در خصوص امکان ایفای نقش روسیه در پرونده تشکیل دولت لبنان نیز گفت: «امیدواریم روسیه نقش طبیعی خود را همسو با تلاش‌های موجود و اعمال فشار برای تسریع راه‌حل‌های مطلوبی که ملت لبنان تعیین می‌کند، ایفا کند».

این نماینده پارلمان لبنان بر ضرورت چاره‌اندیشی در خصوص تسریع در روند تشکیل دولت لبنان تأکید کرد و آن را کلید برقراری ثبات در لبنان خواند.