واعظی: دولت جدید آمریکا استقلال خود را دارد/ صداوسیمای نباید اینگونه رفتار کند

سیاسی،   3991108059

رییس دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به ادعای مقامات اسرائیل درصورت بازگشت آمریکا به برجام گفت: فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارد و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به ادعای اسرائیل برای حمله به جمهوری اسلامی در صورت بازگشت آمریکا به برجام چیست، اظهار کرد: هم مردم ما و هم مردم منطقه با ادبیاتی که مسئولان رژیم صهیونیستی تا الان داشته‌اند، آشنایی دارند. آنان بیشتر حرف می‌زنند و دنبال جنگ روانی هستند و عملاً نه برنامه‌ای دارند و نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند. 

وی افزود: در دفاع از ایران نیروهای مسلح ما ورزیده هستند و مانورهای مختلفی که ما داشته‌ایم، این علامتی است که ما قصد جنگ نداریم، ولی در زمینه دفاع از کشور جدی هستیم. 

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: البته برخی مسئولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند که هر حرفی که بزنند واشنگتن این حرف‌ها را می‌پذیرد؛ حالا یک ترامپی بود که او دامادی داشت و در حقیقت دامادش کارگزار صهیونیست‌ها در واشنگتن بود و یک سری کارها را انجام می‌داد و نظرات رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کرد اما من فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارند و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

واعظی با اشاره به احتمال بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها، گفت: این یک موضوعی است که هم رژیم صهیونیستی و هم برخی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی که با ما دشمن هستند دارند خیلی تلاش می‌کنند که این اتفاق رخ ندهد و لابی‌گری‌های خود را در آمریکا انجام می‌دهند اما نباید چنین مواردی را جدی بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا علت دعوت نشدن رییس صداوسیما به جلسه امروز هیئت دولت مرتبط با حاشیه‌های برنامه «زاویه» است، تاکید کرد: صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار هستند و مخالف دولتند، در حالی که ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم.  صداوسیما نباید با برنامه‌ها و مستنداتی که می‌سازد مردم را ناامید سازد. 

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: برنامه‌ای که در آن یک روحانی را دعوت کرده بودند و اینکه با یک لحن بسیار بد به رییس جمهوری توهین می‌کند، این امری بود که برای وزرای ما قابل قبول نبود و گفتند نمی‌شود که صداوسیمایی که متعلق به نظام است اینگونه عمل کند. 

واعظی همچنین یادآور شد: نمی‌دانم که رییس صداوسیما به جلسه امروز هیئت دولت دعوت شده است یا نه، اما در آن اتاقی که ما بودیم ایشان حضور نداشت.