همه می‌دانند کفتارها می‌خواهند ایران را تضعیف و به ما حمله کنند

سید ابوالفضل هاشمی، گروه تعاملی الف،   3990917043 ۱۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
همه می‌دانند کفتارها می‌خواهند ایران را تضعیف و به ما حمله کنند

هنوز تکلیف آقای جو بایدن مشخص نشده که آیا رئیس جمهوری واقعی آمریکا است یا نه می‌بینیم شرط و شروط برای بازگشت به برجام هر روز چون علف هرز قدعلم می‌کند. از تیم بایدن جالب تر اروپایی‌ها هستند که این روزها شرط و شروط می‌گذارند و وزیر خارجه آلمان تقاضا کرده که توافق جدیدی به امضا برسد که در آن بحث موشکی ایران نیز لحاظ شود.

همه اینها به کنار برخی عرب‌ها هم تقاضا دارند که در مذاکرات آتی مشارکت داشته باشند، آنها که آرمان فلسطین را به باد دادند و میخی بر تابوت ناسیونالیستی عربی کوبیده‌اند امروز چون دایه‌های مهربان تر از مادر به گونه ای صحبت می‌کنند که گویی قرار حتمی است تا مذاکراتی برگزار شود و ایران بنا است روی برنامه‌های دفاعی خود و روابط با هم پیمانان در منطقه چانه زنی کند و آنها باید تلاش کنند از این قافله عقب نمانند. اگر ایران می‌خواست در این باره مذاکره کند قطعا در دوران ریاست جمهوری ترامپ این کار را انجام می‌داد و این قدر صبر نمی‎‌کرد.

به فرض حتی ایران حاضر باشد که در این باره صحبت کند، آن وقت چه تضمینی وجود دارد که توافق به دست آمده بعدی اجرایی شود؟ از طرفی اروپایی‌هایی که توان دفاع از توافق نامه امضاء شده را نداشتند و عرب‌هایی که در حل فصل اوضاع قطر، بحرین، عراق، سوریه و ... درمانده اند؛ کجای ماجرا هستند که به دنبال سهم خواهی هستند؟ مگر همان برجام که چند سال پیش امضا شد اجرا شد تا ایرانی ها برجام ۲ و ۳ را بپذیرند؟ بد نیست وزیر خارجه آلمان توضح بفرمایند طی دو سه سال پیش آلمان کجای معادله بود و علیرغم اینکه به عنوان ضامن برجام در این گفتگو ها شرکت کرده بود چرا هیچ قدمی برای اجرای آن بر نداشت؟ آیا طرح‌های کاذب SPV و INSTEX اجرا شدند؟ ممکن است برخی در نظرهای خود بگویند که به دلیل فشار آمریکایی‌ها اجرا نشد، هر انسان ساده اندیشی هم بعد از این مدت دریافته که اروپایی‌ها هم مانند آمریکایی‌ها از همان اول تصمیم نداشتند به تعهدات خودشان عمل کنند و فقط بهانه تراشی می‌کردند که این تعهدات را اجرا نکنید و گرنه راه‌های زیادی برای همکاری با ایران داشتند.

کشورهای عرب هم بد نیست توضیح دهند که وقتی ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات خریداری می‌کنند و به طور رسمی اعلام می‌کنند که این تسلیحات را برای مقابله با ایران خریداری کرده‌اند بر چه اساسی به دنبال محدودسازی برنامه‌های دفاعی ایران هستند؟ اگر بنا باشد بحث و مذاکراتی مطرح شود ابتدا باید بحث حجم بالای خرید تسلیحات توسط کشورهای عربی، تسلیحات هسته‌ای اسرائیل و تهدیدهای آن بر علیه دیگر کشورهای منطقه، عدم تمکین به قوانین و مقررات بین المللی توسط اسرائیل و عرب‌های حوزه خلیج فارس، دخالت این کشورها در امور دیگر کشورهای منطقه، کشتار مردم بی گناه و استفاده متحدین آمریکا از تسلیحات ممنوعه بر علیه مردم بی گناه، توطئه چینی بر علیه دیگر کشورهای منطقه و همکاری آمریکا و اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در تشکیل گروه‌های تروریستی و حمایت از آنها و... بحث شود و سپس در خصوص تسلیحات دفاعی ایران گفتگو شود.

آیا غیر از این است که اینها می‌خواهند از کانال‌های سیاسی و نرم ایران را ابتدا تضعیف کنند تا در نهایت بتوانند به آرزوی دیرینه خود، یعنی اشغال و تجزیه ایران برسند؟ برخی شاید به یاد داشته باشند که اینها چه قدر همین سر و صداها را بر علیه عراق راه انداختند و وقتی خیالشان راحت شد که دیگر عراق هیچ تسلیحاتی برای دفاع از خود ندارد مانند شغال ریختند سر عراق و چه بلاهایی که بر سر عراق و مردم عراق نیاوردند؟ شاید برخی به یاد نداشته باشند اما شرایط در عراق به جایی رسیده بود که مردم دیگر طاقت فشارهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی را نداشتند و حتی ارتش عراق آن قدر روحیه خود را از دست داده بود که حاضر نبود با آمریکایی بجنگد. آیا به یاد دارید که همین سیاست‌ها بر علیه لیبی اجرا شد و لیبی حاضر شد همه برنامه‌های هسته ای و موشکی و ... خود را کنار بگذارد، آیا نیاز است که کسی توضیح دهد چه بلایی سر لیبی آمد؟

اگر گشتی در اینترنت داشته باشید به راحتی می‌توانید ملاحظه کنید همان سناریوهایی که توسط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و عرب‌ها بر علیه عراق و لیبی اجرا شد امروزه در حال پیاده شدن بر علیه ایران است. امروز ساده‌ترین آدم‌ها می‌دانند که ایران هر کاری انجام دهد آنها باز هم بهانه‌های جدیدی خواهند آورد، چون هدفشان اطمینان یافتن از این نکته مهم است که ایران در برابر زورگویی و زیاده خواهی آنها تهدیدی برای دیگران نیست، آنها مطمئن هستند ایران تهدیدی برای دیگران نیست، هدف این است که تا می‌توانند ایران را تضعیف کنند تا معادله جنگ با ایران به نفع آنها بچربد و بعد به ایران حمله کنند و هر کسی سهم خود را بردارد.

مشکل اصلی ثروت خدادادی و موقعیت ژئوپولیتیک ایران است که همه به دنبال دستیابی به آن می‌باشند، تا زمانی که طرف مقابل احساس کند حمله به ایران برایش هزینه سنگین خواهد داشت قطع یقین از حمله خودداری خواهد کرد اما همین که احساس کند دیگر با خیال راحت می‌تواند به ایران حمله کند آن وقت به ایران حمله خواهد کرد. آیا ماجرای کشتی ایرانی که به دستور آمریکا و توسط انگلیسی‌ها در دریای مدیترانه توقیف شد را به یاد دارید، هر چه قدر تلاش شد که از کانال های دیپلماتیک ماجرا حل و فصل شود طرف مقابل بهانه آورد و کشتی را توقیف نگه داشت ولی همین که کشتی انگلیسی توقیف شد، به دست و پا افتادند تا کشتی ایرانی را آزاد کنند و ایران هم کشتی آنها را آزاد کند.

متاسفانه امروزه جهان وحشی فقط این زبان را می‌فهمد؛ یعنی اگر به شما یک سیلی زد باید بلافاصله با مشت و لگد به آنها حمله کنید، اینکه بخواهیم آن طرف صورت را برگردانیم بسیار اشتباه است. آنقدر اشتباه است که اروپایی‌ها خود را مجاز می‌دانند علیرغم همه بدعهدی‌ها و نامردی‌های خود در قبال ایران، مطالبه‌هایی داشته باشند که مطمئن هستند ایران قبول نخواهد کرد و می تواند ماجرا را پیچیده کند. و از آن بدتر عرب‌های حوزه خلیج فارس هستند که خود را مجاز می‌دانند رویای گفتگوی افسانه‌ای را داشته باشند و اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها هم خود را آزاد می‌بینند تا به هم پیمانان ایران در منطقه حمله کنند و حتی با دشمنی های مستقیم و عیان سردار سلیمانی و فخری‌زاده ها را ترور کنند و بعد ها معلوم نیست چه کسی را ترور خواهند کرد.

گویند سالی که نیکوست از بهارش پیداست، تکلیف ما ایرانی ها هم با آقای بایدن کم کم دارد روشن می‌شود، قرار نیست هیچ تعهدی توسط آمریکا اجرا گردد فقط همان خواسته‌های قبلی ترامپ کادو پیچی شده و با زبانی دیپلماتیک بیان می‌شود بنابراین برای ما که ترامپ و بایدن فرقی ندارد ولی خدا به داد کسانی برسد که چراغ به دست، دنبال ترامپ خواهند گشت؟