راهنمای خرید دوربین مداربسته ارزان

گزارش بازرگانی،   3990915045

انتخاب و خرید دوربین مداربسته، یکی پروسه های پیچیده محسوب می شود که تاثیر مستقیمی بر میزان کارآیی آن محصول دارد چرا که اگر انتخاب و خرید آن بر مبنای قابلیت های مورد نیاز آن ها انجام شود، می تواند خواسته های آن ها را برآورده کند و در صورت وقوع حوادث و رخدادها، تصاویر قابل استنادی را برای مراجعه به مراجع قضایی فراهم می آورد. با تغییر قیمت ها، افراد بسیاری در جست و جوی خرید دوربین مداربسته ارزان و یا متناسب با بودجه خود هستند.

در چند سال اخیر، شرکت های نظارت تصویری از جمله داهوا، هایک ویژن، تیاندی و ... در رقابت با یک دیگر، دوربین مداربسته های ارزان یا اقتصادی را وارد بازار نظارت تصویری کرده تا بتوانند در سبد کالای خود، انواع مختلفی از محصولات را فراهم آورند. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگ ترین ارائه دهنده محصولات نظارت تصویری و خدمات گارانتی در ایران، همواره با ارائه ی خدمات خوب، سبد کالای متنوع و گسترده که از محصولات حرفه ای تا محصولات معمولی و ارزان قیمت را در بردارد، در راستای رضایت مندی کاربران گام های بزرگی برداشته است و فرآیند خرید دوربین مداربسته و با کیفیت را برای آن ها آسان کرده است. در این مقاله، به معرفی دوربین های ارزان قیمت، فاکتورهای مهم خرید آن ها و ... اشاره خواهیم کرد.

فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته ارزان

قیمت، یک عامل تاثیر گذار در انتخاب و خرید هر محصولی محسوب می شود. این موضوع در خصوص دوربین مداربسته نیز صادق است چرا که با افزایش یا کاهش ویژگی های یک سیستم نظارتی، قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد. اگر در جست و جوی و خرید دوربین مداربسته ارزان هستید، می بایست به کیفیت ارائه تصاویر، رزولوشن، قابلیت ها، فضای ذخیره سازی دستگاه ذخیره ساز و ... توجه داشته باشید که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

  • رزولوشن و کیفیت ارائه تصاویر، از جمله قابلیت هایی است که اگر از میزان قابل قبولی کم تر شود، تصاویر دوربین مداربستهکارآیی لازم را نخواهد داشت و در صورت نیاز، نمی توان جزئیات وقایع، چهره افراد و یا پلاک ( در صورت نیاز ) را در بازپخش نظارت کرد.
  • با ارائه ی قابلیت های IVS یا VCA در چند سال اخیر، بسیاری از کاربران تمایل دارند تا جزئیات رفتارهای محیط را شناسایی کنند و در صورت وقوع رفتارهای خاص، هشدارهای لازم ارسال شود تا در صورت نیاز، حراست یا نیروهای انتظامی به محل مراجعه کنند. به عنوان مثال می توان در یک منزل یا اداره یا هر محیطی دیگر، قابلیت ورود به منطقه غیر مجاز را در ساعات خاصی فعال کرد تا هشدارهای لازم در قالب صدای آژیر، ارسال ایمیل و اعلانات بر نرم افزار گوشی تلفن همراه یا CMS ارسال شود تا کاربران با اطلاع از موضوع، اقدامات لازم را انجام دهند و یا حتی می توان تعیین کرد که ذخیره سازی تصاویر تنها با وقوع رخدادهای IVS انجام شود. در برخی از محصولات نظارتی اقتصادی یا ارزان قیمت، این قابلیت حذف شده است، بنابراین اگر این قابلیت حائز اهمیت است، بهتر است در هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته ارزان، به این موضوع توجه داشت. به منظور افزایش امنیت محیط پیرامون در کنار نصب سیستم های نظارتی، بهتر است از محصولات دزدگیر مکسرون نیز استفاده شود.
  • یکی دیگر از قابلیت های مهم در هنگام خرید سیستم نظارت تصویری ارزان، توجه به ظرفیت هارد و مدت زمان ذخیره سازی تصاویر است که در بسیاری از پروژه ها و اماکن حساس، اهمیت زیادی دارد. در محیط هایی چون جایگاه های سوخت، بانک ها، طلا فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز نظامی و ... نیاز است که مدت زمان ذخیره سازی تصاویر 2 ماه یا بیش تر باشد، بنابراین پشتیبانی دستگاه ذخیره ساز از ظرفیت بالای هارد دیسک، کم اهمیت نخواهد بود.
    • برخی از محصولات ارزان قیمت موجود در بازار، دارای گارانتی نیستند و یا تحت گارانتی یک شرکت معتبر نیستند، بنابراین گارانتی و مدت زمان آن، از نکات مهم خرید دوربین مداربسته ارزان، محسوب می شود.

    خرید دوربین مداربسته ارزان داهوا

    شرکت داهوا، یکی از بزرگ ترین شرکت های نظارت تصویری در دنیا با ارائه ی محصولات اقتصادی یا Economy خود تحویل عظیمی را در این صنعت ایجاد کرد، این محصولات شامل سری های EZ-IP و Cooper می شوند که با حذف قابلیت هایی که برای بسیاری از کاربران و مشتریان، حائز اهمیت نیستند، در راستای افزایش رضایت مندی مشتریان، از هزینه های اضافی کاسته و شرایط مناسبی را برای خرید دوربین مداربسته ارزان را فراهم آورده است. این سری ها با قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن های مختلفی ارائه شده اند.

    سری های EZ-IP داهوا، شامل محصولات تحت شبکه ( دوربین مداربسته IP و NVR ( می شوند و تصاویر با کیفیت بالا را ارائه می دهند. این سری، دارای دوربین های بولت و دام با رزولوشن های 2، 3 و 4 مگاپیکسل و NVR های 4، 8 و 16 کانال می باشند که از قابلیت های هوشمند یا IVS ( گم شدن اشیا، جا ماندن اشیا، عبور از خط یا ورود به منطقه ممنوع و ... )، تشخیص چهره و ... پشتیبانی نمی کنند.

سری های Cooper داهوا، شامل محصولات بستر آنالوگ ( کواکسیال ) با تکنولوژی HDCVI می باشند. این سری با دوربین های 2، 4 و 5 مگاپیکسل و دستگاه های XVR به صورت 4، 8 و 16 کانال ارائه شده ان . دستگاه های ذخیره ساز  XVR-1A04/08 از قابلیت IVS و تشخیص چهره پشتیبانی نمی کنند اما دستگاه های XVR-1B04/08/16 از قابلیت های IVS و تشخیص چهره پشتیبانی می کنند.

شرکت داهوا، پیش از ارائه ی این محصولات اقتصادی، محصولات سری Lite را ارائه کرده بود و در حال حاضر نیز چرخه ی تولید آن ها، در حال تکرار می باشند. این محصولات نیز، با قابلیت های محدودی در پشتیبانی از رزولوشن های بالا، قابلیت IVS و تشخیص چهره ارائه شده اند و دارای قیمت پایین تری هستند. این همه گستردگی در سبد کالای داهوا، کاربران را در انتخاب و خرید دوربین مداربسته ارزان کمک می کند.

خرید دوربین مداربسته ارزان هایک ویژن

شرکت هایک ویژن، یکی دیگر از شرکت های پیشرو در این صنعت نیز، محصولات گسترده ای را ارائه کرده است که شامل محصولات حرفه ای، نیمه حرفه ای، معمول و ارزان قیمت می شود. محصولات ارزان قیمت آن شامل : دوربین های تحت شبکه و HDTVI، NVR، DVR و سوئیچ می شود که در نهایت کیفیت خوب، پیشنهاد خوبی برای خرید دوربین مداربسته هایک ویژن، محسوب می شود.

خرید دوربین مداربسته ارزان تیاندی

شرکت تیاندی، از شرکت های مطرح نظارت تصویری در چیناست که با از ابتدا ارائه محصولات تحت شبکه، فروش خود را آغاز کرد و با سبد محصولات متنوع و گسترده، جایگاه خوبیرا  در بین کاربران در سراسر دنیا پیدا کرد. اخیرا نیز با ارائه ی محصولات Economy، گام بزرگی را تولید دوربین مداربسته ارزان قیمت برداشت. این سری شامل دوربین های تحت شبکه و NVR هستند.

خرید دوربین مداربسته ارزانAHD

محصولات AHD، اخیرا وارد بازار نظارت تصویری شده اند و نسبت به سایر تکنولوژی جدید قیمت پایین تری دارند. برند های آلباترون و آپتینا از جمله برندهای معتبر ارائه دهنده ی تکنولوژی AHD هستند. این برندها، دوربین های AHD  با کیفیت بالا و تا رزولوشن 5 مگاپیکسل و دستگاه های ذخیره ساز با قابلیت هوش مصنوعی (AI)  که دارای قابلیت های تشخیص چهره و ارائه ی لیستی از چهره ها هستند را ارائه کرده اند.

این دو برند، در چند سال اخیر دستگاه های ذخیره ساز تحت شبکه و دوربین های تحت شبکه را با قیمت مناسب ارائه کرده اند که از نظر کیفیت و قابلیت های نظارتی، برتری های بسیاری دارند.

خرید دوربین مداربسته ارزان آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ، از ابتدایی ترین محصولات نظارت تصویری هستند که دارای کیفیت مطلوبی نیستند اما اگر تمایل به خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت دارید و وضوح تصاویر زیاد حائز اهمیت نیست، می توانید این سری از محصولات را تهیه کنید البته که تولید آن ها به نوعی منسوخ شده است.

خرید تجهیزات جانبی ارزان قیمت

نصب دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز، نیاز به تجهیزاتی چون کابل، سوکت، هارد دیسک، مانیتور، کابل VGA و HDMI، آداپتور و ... دارد که نقش مهمی را عملکرد یک سیستم مداربسته دارند که اگر از تجهیزات

بی کیفیت استفاده شود، تاثیر منفی را در ارائه خدمات دوربین مداربسته خواهد داشت. بنابراین، می بایست پیش از خرید تجهیزات ارزان قیمت نصب، به کیفیت آن ها توجه کرد.

کلام آخر در خصوص خرید دوربین مداربسته ارزان

همانطور که در این مقاله شرح داده شد، خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت نیازمند دقت و آگاهی است چرا اگر یک سیستم نظارت تصویری بی کیفیت و بدون گارانتی را تهیه کنیم، در صورت آسیب سیستم مداربسته، می بایست هزینه های زیادی را در خصوص تعمیر آن ها پرداخت کنیم و یا ممکن است به علت عدم کارآیی لازم، مجدد مجبور به تهیه سیستم نطارتی تصویری جدید شوید که این کار سبب از دست رفتن زمان و هزینه ی زیادی می شود.