واکسیناسیون عمومی کرونا در مسکو آغاز شد

گروه جهان الف،   3990915041

واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کووید-۱۹ با نخستین واکسن روسی کرونا به نام «اسپوتنیک وی» در مسکو پایتخت روسیه آغاز شد.

واکسیناسیون عمومی کرونا در مسکو آغاز شد

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون کرونا در ۷۰ مرکز ویژه واکسیناسیون در بیمارستان ها و مراکز درمانی مسکو امروز (شنبه) آغاز شد و تا پایان سال جاری میلادی نیز ۱۰۰ مرکز دیگر در مسکو برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون ساکنان پایتخت روسیه گشایش خواهد یافت.

مراکز واکسیناسیون کرونا در مسکو از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ فعالیت می کنند و در زمان حاضر فقط افراد به اصطلاح گروه ریسک شامل معلمان و کارکنان مراکز درمانی و سازمان های خدمات رسانی و امدادرسانی در مسکو، واکسینه می شوند.   

واکسیناسیون با ثبت نام قبلی و به صورت آنلاین انجام می شود و افراد می توانند در سایت اینترنتی mos.ru ویژه شهرداری مسکو ثبت نام کنند.

از شرایط برای واکسیناسیون کرونا در مسکو، نداشتن بیماریهای مزمن و شرکت نکردن در آزمایش ها برای واکسن کرونا و سایر واکسن ها اعلام شده است و واکسیناسیون برای زنان باردار و زنان شیرده نیز دارای عوارض جانبی اعلام شده است.

گزارش های رسیده از مناطق روسیه نیز حاکی از آغاز واکسیناسیون کرونا در واحدهای نظامی روسیه است و به گزارش ریانووستی، امروز پرسنل ناوگان بالتیک روسیه بطور گسترده واکسینه می شوند.  

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که از هفته آینده واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از "واکسن اسپوتنیک وی" آغاز ‌می شود.

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه حدود ۲ میلیون دوز "واکسن اسپوتنیک وی" تولید شده است گفت: واکسیناسیون از دو گروه ریسک شامل کادر درمانی و معلمان آغاز می‌شود.  

روسیه در روزهای اخیر با  حدود ۶۰۰ قربانی جدید در یک شبانه روز، رکورد روزانه بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ثبت کرد.

ستاد عملیاتی پیشگیری و نظارت بر وضعیت کووید-۱۹ روسیه اعلام کرد: در مجموع، از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا ۴۱ هزار و ۵۳ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش با شناسایی ۲۵ هزار و ۳۵۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به بیش از ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار نفر رسید. آخرین رکورد از این دست در اول دسامبر (۱۱ آذر)  ثبت شده بود که ۵۶۹ بیمار بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه ۳۱ ژانویه ( ۱۱ بهمن ۹۸) شناسایی و اولین مرگ ناشی از این بیماری نیز ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ۹۸) ثبت شد.