آمار خودروهای جریمه شده طی دو هفته محدودیت کرونایی

گروه اجتماعی الف،   3990915026

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: از ابتدای آذر تا شب گذشته در کل کشور حدود ۳۰۰ هزار خودرو به دلیل تردد غیرمجاز در جاده‌ها و هم تردد در ساعات ممنوعه (۲۱ شب تا ۴ صبح) جریمه شده‌اند.

آمار خودروهای جریمه شده طی دو هفته محدودیت کرونایی

به گزارش مهر، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، اظهار کرد: به جز معابر منتهی به پایتخت، هیچ محور دیگری دارای ترافیک نیست و فقط در آزادراه قزوین – کرج، کرج – تهران، محور شهریار – تهران و آزادراه ساوه – تهران شاهد ترافیک سنگین صبحگاهی هستیم.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته با توجه به طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی که از اول آذر اجرایی شد، متوسط ترددها در کل کشور ۴۰ درصد کاهش داشته البته در برخی محورها مانند تهران – قم ۷۰ درصد، در محورهای منتهی به مشهد ۶۰ درصد و در جاده‌های شمالی ۵۰ درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: برخی افراد فکر می‌کنند با گذشت این دو هفته ممنوعیت‌ها برداشته شده و می‌توانند به مسافرت بروند اما ممنوعیت خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز همچنان ادامه دارد.

شیرانی بیان کرد: در شهری مانند تهران که وضعیت شیوعکرونا طی دو هفته قبل قرمز بود و الان نارنجی شده، باز هم منع تردد (خروج بومی‌ها و ورود غیربومی‌ها) اجرا می‌شود و این تصور که «وضعیت بهتر شده، پس خودروها محدودیتی برای ورود و خروج ندارند»، اشتباه است.

وی در پایان گفت: از ابتدای آذر تا شب گذشته در کل کشور حدود ۳۰۰ هزار خودرو هم به دلیل تردد غیرمجاز در جاده‌ها و هم تردد در ساعات ممنوعه (۲۱ شب تا ۴ صبح) جریمه شده‌اند.