اقدام جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی

گروه جهان الف،   3990914043

کنگره آمریکا طرحی را به تصویب رساند که طی آن شرکت‌های خارجی (به ویژه چینی) که مقررات حسابرسی و نظارت آمریکا را رعایت نکنند، نمی‌توانند در بورس‌های سهام این کشور عضو شوند.

اقدام جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی

به گزارش مهر، این لایحه که قبلاً در ماه می توسط سنا تصویب شده بود حالا به تأیید اکثریت مجلس نمایندگان هم رسید و با امضای ترامپ می‌تواند به قانون تبدیل شود.

متخصصان معتقدند: در صورتی که پکن اجرای این قانون را دشوار و دست‌وپا گیر تلقی کند، باعث خواهد شد شرکت‌های بزرگ چینی مانند علی‌بابا دیگر تمایلی برای مشارکت در بورس‌های آمریکا نداشته باشد و این ثروت به بازارهای دیگر کوچ کند.

طی این قانون به شرکت‌های چینی ۳ سال فرصت داده می‌شود که تحت بازرسی کامل هیأت نظارت و حسابرسی عمومی آمریکا که از سال ۲۰۰۲ توسط کمیسیون بورس و اوراق این کشور ایجاد شده است، قرار بگیرند و در صورتی که موفق به این کار نشوند از بورس‌های آمریکا بیرون انداخته خواهند شد.

وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام اعلام کرد: ما امیدواریم آمریکایی‌ها به جای ایجاد لایه‌های مختلفی از موانع بتوانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های شرکت‌های خارجی فضایی منصفانه و عادلانه ایجاد کنند.