راه‌اندازی ۲۲۰۰ تخت جدید آی‌سی‌یو در کشور

گروه اجتماعی الف،   3990913070

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در آغاز شیوع کرونا ۴۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو در سطح کشور وجود داشت که با توجه به نیازسنجی علاوه بر بخش‌های عادی، ۲۲۰۰ تخت جدید نیز راه‌اندازی شد.

قاسم جان بابایی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی در شرایط کرونا مشکلی در کشور وجود نداشته به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی جدید در داخل کشور تولید می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت دانش و همت جوانان و دانشمندان کشور بسیار بالا بوده و با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توان ۱۰ درصد واردات تجهیزات پزشکی را به صفر رساند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ایران در مدت کوتاهی توانسته جزو صادرکننده‌های لوازم حفاظتی و کمک تنفسی باشد که نشان از پتانسیل ویژه کشور دارد.

جان بابایی عنوان کرد: در آغاز شیوع کرونا ۴۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو در سطح کشور وجود داشت که با توجه به نیازسنجی علاوه بر بخش‌های عادی، ۲۲۰۰ تخت جدید نیز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه بستری بیماران مشکلی وجود دارد و در صورت لزوم می‌توان از ظرفیت نقاهتگاه‌ها استفاده کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن به زودی به شهرستان خمین تحویل داده می‌شود در حالی که خوشبختانه فرآیند درآمدی خوبی برای بیماران در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تا هفته آینده بخشی از مطالبات قانونی همکاران بخش درمان و بهداشت پرداخت خواهد شد در حالی که پروژه بیمارستان جدیدالتأسیس و تخت‌های آی‌سی‌یو نیز در دستور کار است.