پیامک اشتباهی دولت در خصوص بودجه

گروه سیاسی الف،   3990912108

در حالی که محمدباقر نوبخت امروز چهارشنبه اصلا به مجلس نرفت و لایحه بودجه سال آینده از سوی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، اما پایگاه اطلاع رسانی دولت در پیامکی اعلام کرد که نوبخت با حضور در مجلس این لایحه را تقدیم و از آن دفاع هم کرد.

پیامک اشتباهی دولت در خصوص بودجه

به گزارش خبرنگار الف، لایحه بودجه سال آینده قرار بود طبق روال سالهای قبل امروز چهارشنبه توسط حسن روحانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شود اما پایگاه اطلاع رسانی دولت شب گذشته به نقل از حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، اعلام کرد که رییس جمهوری جهت حضور در مجلس برای ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ تابع ستاد ملی کروناست.(یعنی ایشان در مجلس حاضر نمی‌شود) لذا فردا آقای نوبخت ساعت ۱۰ صبح برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس می روند.

اما نوبخت هم برای ارائه لایحه بودجه در مجلس حاضر نشد و لایحه بودجه ساعت 10 صبح امروز توسط خود امیری به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

اما پایگاه اطلاع رسانی دولت یک ساعت بعد از ارائه لایحه بودجه به مجلس از سوی امیری، در ساعت 10:58 در پیامکی اعلام کرد « لایحه بودجه سال 1400تقدیم مجلس شورای اسلامی شد/دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه علنی قوه مقننه و پس از دفاع از لایحه بودجه سال 1400، این لایحه را تقدیم  هیئت رئیسه مجلس کرد».
و همین پیامک باعث اطلاع رسانی  غلط سایر رسانه ها شد.

این در حالی است که نوبخت اصلا در مجلس حضور نیافت و امیری هم در حین تقدیم لایحه بودجه به هیأت رئیسه عنوان کرد: هیچ دفاعی ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت در ساعت 11:23 یعنی یک ساعت و 23 دقیقه بعد از تقدیم بودجه به مجلس، متوجه اشتباه خود شد و در پیامکی اصلاحی، اشتباه خود را اصلاح کرد.