عربستان: ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند

گروه جهان الف،   3990911106

نماینده دولت سعودی در سازمان ملل ضمن بیان اینکه ریاض سیاست ترور را تأیید نمی‌کند، گفت که ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند.

عربستان: ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند

به گزارش فارس، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در مصاحبه ای گفت که ریاض به هیچ وجه سیاست ترور را قبول ندارد.

او به شبکه روسیا الیوم گفت: «هر دانشمند مسلمانی که مورد حمله قرار گیرد، تمام امت اسلامی خسارت می‌بیند.»

المعلمی در حالی که هیچ اشاره‌ای به محکومیت این اقدام تروریستی نکرد، از ایران خواست تا خویشتن‌دار بوده و اقدامی انجام ندهد و مدعی شد: «واکنش عاطفی، نتایج مثبتی در برنخواهد داشت. از ایران می‌خواهیم تا به جامعه جهانی حسن نیت خود را در خصوص برنامه هسته‌ای ثابت کند تا اینگونه فرزندان و دانشمندان خود را در معرض خطر قرار ندهد.»

او همچنین طرح افزایش سطح غنی‌سازی از سوی ایران در پاسخ به ترور شهید فخری زاده را «غیر مسئولانه» و بدون توجه به عواقب آن دانست.

نماینده سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود، گفت که دولت سعودی همواره برای آشتی و صلح در منطقه تلاش کرده اما طرف مقابل [ایران] با اقدامات مخرب خود و ارسال سلاح و موشک به متحدانش مانع به ثمر نشستن این تلاش‌ها شده است.

وزارت خارجه سعودی همچنان هیچ موضعی در خصوص ترور شهید فخری زاده نگرفته است. با این حال تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و عمان با صدور بیانیه‌ای این ترور را به طور رسمی محکوم کرده‌اند.

شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید.