رشد بورس همچنان ادامه دارد

گروه بورس الف،   3990911078

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۷۳۰ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۰۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۳۶۹ واحد رسید.

رشد بورس همچنان ادامه دارد

به گزارش ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه یازدهم آذرماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۰۲۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به رقم ۳۸۵ هزار و ۴۰۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۱۱۴ واحدی معادل ۰.۵۱ درصد، عدد ۴۱۹ هزار و ۹۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۸۴ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۴۴۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۰۸۸ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۸۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۴۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۶۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، فارس، شپنا، فولاد، پارسان، شبندر، ومعادن، کگل و کچاد، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، حکشتی، خودرو، رمپنا، وصندوق و پاکشو، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۳ میلیارد و ۷۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۵۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۶۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۷.۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای کسرا، فمراد، سصفها، خزامیا، خگستر و روی بود. همچنین نماد معاملاتی قصفها(قنداصفهان) با ۸.۲۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای زمگسا، قهکمت، تکشا، دشیمی، وآذر و ساربیل بود.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، خودرو، وتجارت، فولاد، آبادا، آبادا و شبندر، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی تاپیکو، های وب، خزامیا، خگستر، وتوکا، فاسمین و سیمرغ با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی پدرخش، غدام، انرژی۱، ثشاهد، وسخراج، ومعادنح و کفپارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، شاخص صنایع اطلاعات و ارتباطات، اداره بازارهای مالی و ذغال سنگ با افزایش همراه شدند و در مقابل نیز شاخص صنایع محصولات کاغذ، محصولات چوبی، وسایل ارتباطی و حمل و نقل، در مسیر نزولی حرکت کردند.