نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ دردناک ایران

گروه سیاسی الف،   3990910089 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نگرانی و اضطراب در میان صهیونیست‌ها از پاسخ دردناک ایران به ترور «محسن فخری‌زاده» به وضوح در اظهارات تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی دیده می‌شود.

نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ دردناک ایران

به گزارش الف به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار با گذشت چند روز از اعلام خبر شهادت «محسن فخری زاده »رئیس سازمان پژوهش و نوآوری در وزارت دفاع ایران و دانشمند هسته‌ای این کشور در یک عملیات تروریستی، این موضوع همچنان در صدر توجه رسانه های صهیونیستی قرار دارد.

الاخبار نوشت: هرچند که صهیونیست‌ها رسماً مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفتند، اما همه بازخوانی های رسانه‌های صهیونیستی از این عملیات تروریستی صراحتاً ثابت می کند که رژیم صهیونیستی پشت این جنایت بوده است. به ویژه اینکه  رسانه های اسرائیلی اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل را درباره اینکه شهید فخری زاده مدت‌ها در لیست ترور موساد بوده است منتشر کردند.

 به گزارش الاخبار، رسانه های اسرائیلی در تحلیل ترور دانشمند ایرانی و پیامدهای آن بیشتر متمرکز بر هشدار نسبت به واکنش ایران هستند و این عملیات تروریستی را به تغییر سیاست های ایالات متحده با روی کار آمدن دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران ربط می‌دهند؛ موضوعی که تل‌آویو به شدت از آن نگران است.

به نوشته روزنامه الاخبار، در همین زمینه «عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص اظهار داشت که پروفسور فخری زاده از سالها قبل مورد هدف اسرائیل بوده است. همین روزنامه اسرائیلی در ادامه گزارش داد، از زمان ترورهایی که به یک دهه قبل برمی‌گردد، صدها دانشمند و کارشناس هسته ای که زیرساختهایی برای توسعه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده‌اند در لیست ترور قرار گرفته اند.  روزنامه مذکور اسرائیلی همچنین اعتراف کرد که فرایندهای توسعه برنامه هسته‌ای ایران توسط این دانشمندان بسیار چشمگیر است.

در گزارش الاخبار آمده است: عاموس هرئیل در ادامه هشدار داد که عملیات ترور محسن فخری زاده ممکن است به اسرائیل آسیب بزند و روابط تل‌آویو با دولت جدید آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد؛ این در حالی است که جو بایدن هنوز سکوت کرده اما واکنش مقامات سابق دولت باراک اوباما و هم‌پیمانان جو بایدن نشان می دهد که آنها از این اتفاق بسیار شوکه شده اند.  در همین زمینه «جان برنان» رئیس اسبق سیا هشدار داد که ترور دانشمند ایرانی منجر به عملیات انتقام جویانه و ایجاد درگیری در منطقه خواهد شد. همچنین «بن رودز»  معاون پیشین مشاور امنیت ملی آمریکا این جنایت تروریستی را یک اقدام ناآگاهانه با هدف اخلال در مذاکرات سیاسی که بایدن قرار بود با ایران انجام دهد توصیف کرد.

الاخبار افزود: تحلیلگر روزنامه هارتص در ادامه به نقل از مقامات سابق در موسسه امنیتی اسرائیل به مواضع مشابه همه مقامات صهیونیست اشاره و اعلام کرد که نتانیاهو بسیار نگران بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران است.  همچنین با وجود خوشحالی صهیونیست ها و فضای شادی که در کانالهای تلویزیونی رژیم اسرائیل پس از ترور محسن فخری زاده حاکم شد این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که نباید خوش بین باشیم و باید این احتمال را در نظر بگیریم که این پیروزی می تواند منجر به تشدید اوضاع شود.

 طبق اطلاعات روزنامه لبنانی الاخبار، اما در رابطه با پاسخ های احتمالی ایران به ترور دانشمند هسته ای خود نگرانی زیادی در اظهارات تحلیلگران رژیم صهیونیستی دیده می شود.  در این زمینه «الکس فشمان» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت اظهار داشت که ایجاد حالت درگیری نظامی و هرج و مرج در منطقه اصلاً به نفع ایران نیست و تهران هیچ علاقه‌ای به ایجاد درگیری در خاورمیانه در آستانه ورود بایدن به کاخ سفید ندارد؛ اما باید در نظر داشته باشیم که همه گزینه ها روی میز است و ایرانی ها طبق معادله بازدارندگی و برای دفاع از عزت ملی خود در پی انتقام هستند.

به گزارش الاخبار، از سوی دیگر «يوآف ليمور»  تحلیلگر امور نظامی در روزنامه اسرائیل هیوم با اشاره به ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» به دست تروریست های آمریکایی و خشم ایران از این جنایت هشدار داد که اسرائیل باید تهدید های انتقام جویانه ایران را جدی بگیرد.

بر اساس گزارش الاخبار صهیونیست‌ها معتقدند که ایران اولین واکنش خود به ترور شهید فخری زاده را با شروع عملیات هایی در مرزهای سوریه و شاید لبنان  برای مورد هدف قرار دادن مقامات صهیونیست آغاز کرده و با مورد هدف قرار دادن سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان پایان می‌دهد. با این وجود تحلیلگر مذکور اسرائیلی معتقد است که واکنش ایران در این زمینه فوری نخواهد بود و احتمالاً به دنبال وارد کردن یک ضربه دردناک است. در همین زمینه روز گذشته «عاموس یدلین» رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۱۲ این رژیم هشدار داد که ممکن است ایران در آخرین دقیقه و قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و ورود جو بایدن به کاخ سفید به ترور محسن فخری زاده پاسخ دهد.