سر چشمه شاید گرفتن به بیل ...

گروه سیاسی الف،   3990908137 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
سر چشمه شاید گرفتن به بیل ...

شهادت محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان در روز جمعه 7 آذرماه اتفاقی بسیار تلخ بود. از زمان وقوع ترور تحلیل‌های متفاوتی درباره چگونگی انجام، اهداف، عاملان و آمران، واکنش مناسب، تاثیرات منطقه ای آن و ... ارائه شده است. یکی از ابعادی که در موضع گیری رسانه‌ها و شخصیت‌های نظامی با توجه به انجام ترور مورد توجه قرار گرفته بحث احتمال نفوذ و رخنه امنیتی بوده است.

در این باره افراد مختلفی مانند سردار اسماعیل کوثری، حسین دهقان، محسن رضایی، حسین علایی و ... سخن گفته‌اند. 

سردار اسماعیل کوثری در این باره عنوان داشت: «بالاخره با پول یک سری افراد نادان را می خرند و این باعث می شود که عامل آنها بشوند. اما با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ان شاء الله بقیه آنها هم دستگیر خواهند شد و نمی گذارند که این مسیر ادامه پیدا کند.»

 حسین دهقان بیان داشت: «اینکه چرا این اتفاق افتاد، باید از این منظر سوال شود که چرا اشراف اطلاعاتی و امنیتی که در سطح ملی امروز داریم یک جاهایی در آن رخنه صورت می‌گیرد و امکان چنین عملیاتی در کشور به وجود می‌آید.»

محسن رضایی در بخشی از نامه خود به رئیس جمهور گفته است: «سازمانهای اطلاعاتی کشور موکداً موظف شوند که منابع اصلی و نفوذی های سازمانهای جاسوسی را شناسایی نمایند.»

سردار حسین علایی نیز گفت: «باید دید چه ضعفی در ساختار و ساز و کارهای دستگاه های امنیتی ایران وجود دارد که علیرغم محتمل بودن ترور افرادی مانند شهید فخری زاده و پیش بینی محافظ برای آنها باز هم عملیات اسرائیل موفق می شود.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز از شباهت حادثه خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز) در بامداد پنجشنبه 12 تیرماه 1399 با ترور شهید فخری زاده سخن گفته است. کمالوندی گفته است:« عوامل حادثه نطنز هم با اتفاقی که برای شهید فخری زاده افتاد یکی است و به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در این قضایا نقش دارد».

در واقع با تامل درباره صحبت‌های این مسئولان باید اذعان داشت بحث نفوذ و رخنه امنیتی مربوط به امروز و دیروز نیست، تاکنون برخی از این افراد فریب خورده دستگیر شده اند، نفوذ به شیوه های مختلفی بروز می‌یابد که از آن جمله می‌توان به خرابکاری، جاسوسی، کمک به سرقت اطلاعات، ترور شخصیت‌ها اشاره کرد. 

به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف و طی سال‌های متمادی بر این مسئله تاکید داشته اند. از این رو ضرورت دارد بار دیگر بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب مورد توجه قرار گیرد تا ابعاد مختلف نفوذ و جاسوسی و توطئه‌های دشمنان روشن و تبیین گردد. نفوذ را نیز نمی‌توان به یک مامور یا فرد تقلیل داد بلکه به صورت جریانی در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها و در اقشار مختلف نیز نقش دارند.

البته اذعان به این مسئله هرگز به معنای تخطئه و کم کاری نهادها و دستگاه های مسئول امنیت کشور و  پاسداران و سربازان گمنام و جان برکف امام زمان(عج) نیست. بلکه این نشان از جنگ اطلاعاتی، روانی و عملیاتی گسترده بین رژیم صهیونیستی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و بدون شک جمهوری اسلامی نیز ضربات مهلک و جبران ناپذیری به آنها وارد کرده و ان شاالله در اسرع وقت انتقام این شهید بزرگوار نیز گرفته خواهد شد.

در واقع توجه به این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که با شناسایی چنین افراد معدودی احتمال ضربه زدن به پیشرفت ها و شخصیت های مهم و تاثیرگذار در حوزه پیشرفت های هسته ای و دفاعی کشورمان از بین می رود. در غیر این صورت متاسفانه می بایست هر از گاهی منتظر شنیدن چنین اخبار و اتفاقات تلخ و تکان دهنده ای بود.

سر چشمه شاید گرفتن به بیل

چو پر شد نشاید گذشتن به پیل