اعلام شرط ریاض برای عادی سازی روابط با تل‌آویو

گروه جهان الف،   3990907105 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر بر انجام دیدار نخست وزیر این رژیم و ولیعهد سعودی در عربستان تاکید کرده و در عین حال از یک شرط سعودی برای عادی سازی روابط خبر دادند.

به گزارش تسنیم، با وجودی که حکومت سعودی دیدار محمد بن سلمان ولیعهد خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر را همچنان انکار می کند، ولی یک رسانه اسرائیلی تاکید کرده است این دیدار برگزار شده و طی آن مسئله قرارداد تسلیحاتی هم بررسی شده است.

روزنامه جروزالم پست نوشت نتانیاهو با محمد بن سلمان در شهر نئوم(نیوم) عربستان واقع در سواحل دریای سرخ دیدار کرد که طی آن آوی بلوث منشی نظامی‌اش و یوسی کوهین رئیس موساد(سازمان جاسوسی) حضور داشتند، دیداری که با حضور مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

این رسانه افزود موافقت با درز این خبر به رسانه ها نشان می دهد که عادی سازی روابط میان قدرتمندترین دولتها! در خاورمیانه دور از دسترس نیست. این رسانه فاش کرد موافقت با عادی سازی میان دو طرف مشروط به موافقت با قرارداد تسلیحاتی سعودی است که شامل جنگنده های اف 35 و مشابه قراردادی است که میان ایالات متحده آمریکا و امارات بسته شده بود.

جروزالم پست در ادامه نوشت علاوه بر آن، ریاض تمایل به دریافت موشکهای نقطه زن دارد، ریاض همچنین اهتمام خود را به سامانه های حمایت از خودروهای زرهی و دفاع موشکی و سامانه های راداری پیشرفته نشان داده است و نیز تمایل دارد به پهپادهای مسلح پیشرفته مانند پهپادهای «MQ-9 Reaper » و تسلیحات دریایی دست یابد.

این رسانه رژیم صهیونیستی مدعی شد: با در نظر گرفتن ایران به عنوان تهدید جهانی، اسرائیل بار دیگر چراغ سبز را برای فروش تسلیحاتی دیگر در حجمی وسیع به پادشاهی سعودی داده است تا موازنه قوا به شکل گسترده تری علیه تهران ایجاد شود.