راهکارهای دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال

گروه سیاسی الف،   3990905069

در جلسه هیئت وزیران که به منظور رعایت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به دو صورت حضوری و مجازی تشکیل شد، بحث و بررسی درباره راهکارهای دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال صورت گرفت.

راهکارهای دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه صبح امروز هیئت وزیران که به منظور رعایت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به دو صورت حضوری و مجازی تشکیل شد، بحث و بررسی درخصوص راهکارهای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورایعالی هماهنگی اقتصادی، در دستورکار قرار گرفت.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد،‌ راهکارهای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورایعالی هماهنگی اقتصادی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور دستورات لازم را به دستگاه های ذی ربط صادر کرد.

در ادامه این جلسه نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت بهداشتی کشور در شرایط ایجاد محدودیت های جدید ارائه کرد.

** تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی، بهسازی و ایمن نمودن اردوگاه های زندانیان

با تصمیم هیئت وزیران و به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه، مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی، بازسازی، بهسازی، تجهیز و ایمنی‌سازی هفت اردوگاه زندانیان به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اختصاص یافت.

بر اساس این تصمیم، سازمان مزبور موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد اعتبار  فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

** راهکارهای دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال

با توجه به رشد روزافزون جمعیت و رشد ساخت و ساز مسکن و توسعه اشتغال و لزوم کنترل و مدیریت مصرف گاز در کشور، هیئت وزیران تصمیماتی را به منظور اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال (۱۶ آبان لغایت ۱۵ اسفند) اتخاذ کرد.

به موجب تصمیم دولت، مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی  مذکور در هر سال، نسبت به دوره مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد، مشمول تخفیف (پاداش صرفه جویی) معادل ۱۵ درصد گاز بهای صورتحساب دوره خواهند شد.

همچنین در صورت افزایش مصرف، مطابق مصوبه دولت و بر اساس درصدی که تعیین شده است، به میزان گازبهای آنها افزوده خواهد شد.

لازم به ذکر است،‌ افزایش مصرف گاز در ساختمان های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت خواهد شد.