ایلان ماسک دومین ثروتمند جهان شد

گروه جهان الف،   3990904136

ایلان ماسک به دومین مرد ثروتمند جهان تبدیل شد و این عنوان را از بیل گیتس ربود. ارزش خالص دارایی‌های او ۷.۲ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک دومین ثروتمند جهان شد

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، طبق جدیدترین فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک به دومین مرد ثروتمند جهان تبدیل شده و این عنوان را از بیل گیتس ربوده است. ارزش خالص دارایی‌های او ۷.۲ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار رسیده است.

علت این جهش رتبه افزایش قیمت سهام شرکت تسلا بوده است. با افزایش ۵۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا، ثروت ماسک به طور قابل توجهی افزایش یافت. سهام تسلا حدود سه چهارم از دارایی ایلان ماسک را تشکیل می‌دهد.

بنابر گزارش بلومبرگ، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس در ماه ژانویه در رده ۳۵ ام ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته بود، اما او امسال بیشتر از هر میلیاردر دیگری (۵۰۰ تاجر برتر فهرست بلومبرگ در سال ۲۰۲۰) به ثروت خود افزوده و بیش ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

قبل از اینکه جف بزوس بنیانگذار آمازون از بیل گیتس در سال ۲۰۱۷ پیشی بگیرد، بیل گیتس تا سال‌ها ثروتمند شماره یک جهان بود. در حال حاضر ارزش خالص دارایی بنیانگذار مایکروسافت ۱۲۷.۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، در حالی که بیل‌گیتس از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد دلار به مؤسسات خیریه که هم نام خودش است کمک مالی کرده است.

علی رغم همه‌گیری کرونا و بحران گسترده اقتصادی که جهان را درگیر خود کرده است، در مجموع اعضای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ۱.۳ تریلیون دلار اضافی در طول سال ۲۰۲۰ به دست آورده‌اند.