تایید خبر دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان از سوی وزیر صهیونیست

گروه جهان الف،   3990903094

یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی با تایید دیدار نخست‌وزیر این رژیم با ولی‌عهد سعودی در خاک عربستان، این دیدار را حائز اهمیت بسیار بالایی دانست.

تایید خبر دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان از سوی وزیر صهیونیست

به گزارش فارس، «یواف گالانت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) خبر دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در شهر «نئوم» را تایید کرد.

گالانت در مصاحبه با شبکه رادیویی ارتش ضمن تایید دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان، گفت: «این حقیقت که دیدار انجام شده و سپس علنی نیز شد، حتی با اینکه اکنون نیمه رسمی است، اما از اهمیت بالایی برخوردار است».

بر این اساس، وی با بیان اینکه اجداد صهیونیست‌ها آرزوی انجام شدن چنین سفر و دیداری را داشتند، افزود: «مسئله اصلی، پذیرش گرم اسرائیل توسط کشورهای سُنی و کاهش میزان خصومت است».

به نوشته توئیتر این شبکه رادیویی، وزیر آموزش اسرائیل همچنین مدعی شد: «محوری در حال شکل‌گیری است که شامل اسرائیل، آمریکا و تمام کسانی است که علیه افراطی‌گری ایرانی‌ها هستند».

شبکه‌های رادیویی کان و گالاتز امروز گزارش دادند که نتانیاهو و «یوسی کوهن» رئیس موساد شب گذشته به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده و با بن‌سلمان در شهر «نئوم» دیدار کردند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این باره امتناع می‌کند و هنوز جزئیات بیشتری از این خبر نیز منتشر نشده است.

سفر مخفیانه نتانیاهو به نئوم و دیدار با بن‌سلمان در حالی انجام شده که شامگاه شنبه «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی گفته بود ریاض همواره از عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حمایت می‌کند.