بررسی سوالات رایج در زمینه قلم های نوری

گزارش بازرگانی،   3990902073

قلم نوری یا تبلت گرافیکی یک دستگاه ورودی کامپیوتر به شکل یک تکه چوب حساس به نور است که در کنار نمایشگر CRT کامپیوتر استفاده می شود.

قلم نوری به کاربر این امکان را می دهد تا به اشیای نمایش داده شده اشاره کند یا امکان رسم بر روی صفحه نمایش با شیوه ای مشابه به یک صفحه نمایش لمسی اما با دقت موقعیتی بیشتر را فراهم می کند.

یک قلم نوری می تواند با هر نمایشگر مبتنی بر CRT و سایر فناوری های نمایشگر سازگار باشد، اما توانایی استفاده از آن با LCD ها همچنان مشخص نیست (اگرچه توشیبا و هیتاچی ایده مشابهی را در نمایشگاه "Display 2006" در ژاپن به نمایش گذاشتند).

یک قلم نوری هنگام اسکن توسط پرتو الکترون لوله اشعه کاتدی، تغییر روشنایی پیکسل های صفحه مجاور را تشخیص می دهد و زمان این رویداد را به کامپیوتر منتقل می کند. از آنجایی که یک CRT یکبار پیکسل کل صفحه را اسکن می کند، کامپیوتر می تواند زمان پیش بینی شده برای اسکن مکان های مختلف روی صفحه نمایش توسط پرتو را پیگیری کند و موقعیت قلم را از آخرین برچسب زمانی استنباط کند.

قلم نوری وسیله ورودی محیطی است که برای ورود اطلاعات آنالوگ در قالب دیجیتال استفاده میشود.

اطلاعات "آنالوگ" ممکن است یک طرح یا نقشه باشد که باید دیجیتالی شود تا در یک برنامه رایانه‌ای قابل تنظیم باشد.

به عنوان مثال، یک معمار ممکن است از یک قلم برای کپی کردن یک مجموعه نقاشی در کامپیوتر خود استفاده کند تا بتواند آنها را در یک برنامه CAD تنظیم کند.

نحوه عملکرد قلم نوری

الف) قلم نوری وسیله ای نشانگر مانند ماوس است.

ب) برای انتخاب عملکرد منو در نمایشگرهای مانیتور استفاده می شود.

ج) این یک دستگاه حساس به نور است مانند خودکار یا قلم.

د) هنگام لمس نوک قلم، موقعیت را نسبت به مانیتور بر روی صفحه نمایش حس می کند.

سوالات متداول درباره قلم نوری

چرا به این وسیله قلم نوری گفته می شود؟

زیرا پرتویی از نور ساطع می کند که توسط غشای خاصی بر روی صفحه کامپیوتر تشخیص داده می شود.

موارد استفاده از قلم نوری چیست؟

از قلم نوری برای ترسیم بر روی صفحه نمایش رایانه CRT و نیز برای نمایش از طریق دستگاه های رایانه ای استفاده می شود.

قلم نوری چه نوع دستگاهی است؟

یک قلم نوری یک دستگاه ورودی دقیقاً مانند یک ماوس است! قلم نوری وسیله ای است شبیه ماوس، اما در عوض، مانند خودکار عمل می کند. از این قلم برای پیمایش ماوس بر روی صفحه نمایش استفاده می شود! این دقیقاً مانند یک کامپیوتر با صفحه نمایش لمسی است (تبلت).

مخترع قلم نور ی کیست؟

MIT مخترع قلم نوری در سال 1952 بود. قلم نوری یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است که معمولاً در کسب و کارهای مختلف و همچنین در برخی از دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود.

تفاوت ماوس کامپیوتر با قلم نوری چیست؟

یک قلم نوری می تواند به طور مستقیم آیکون های موجود در کامپیوتر را انتخاب کند، اما ماوس صرفا می تواند یک اشاره گر را که در صفحه ظاهر می شود، کنترل کند.

این دستگاه ورودی که به شکل قلم است چه نام دارد؟

این دستگاه می تواند یک تبلت باشد که به شما امکان می دهد با استفاده از قلم بر روی کامپیوتر خود نقاشی کنید. همچنین این دستگاه می تواند یک قلم نوری باشد.

قیمت قلم نوری چقدر است؟

قیمت قلم نوری در حال حاضر از حدود ۲ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان در بازار ایران موجود می باشد. البته مدل های با سیازهای بزرگتر و قیمت بیشتر هم وجود دارد که در حال حاضر در بازار موجود نیست.

شما می توانید برای خرید قلم نوری، تبلت گرافیکی و لوازم جانبی آن ها به وب سایت گابیا به آدرس www.gabia.ir مراجعه نموده و همچنین از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه در زمینه خرید و انتخاب مناسب ترین گزینه استفاده نمایید.