خرید ملزومات خیاطی از فروشگاه خرازی گلها

گزارش بازرگانی،   3990901080

تاریخچه خیاطی

تاریخچه هنر خیاطی هنر رهگشای کار است که هستی را جنبش در آورده و تازه تر از تازه می سازد و هنر ارزنده ای که پوشش بیرونی هستی را جمال می بخشد. در زمان گذشته پارچه را روی اندام افراد قرار داده و فرم دلخواه را در می آوردند و با کوک و سنجاق زده و اقدام به دوخت می کردند، یا برخی بر حسب تجربه و بدون الگو لباس را برش زده که نیاز به چندین پرو داشت. رفته رفته با پیشرفت علم و و تجربه متدهای تدوین و بصورت کلاسیک در کشورهای مختلف رایج گردید. متد گرولاین، متد فرانسوی، متد ژاپن، متد متریک متد مولر آلمانیف دو استاد فن خیاطی به نام های ویونت (Vionnet)، و شانل (Shanel)، که حساسیت و استعداد خاصی نسبت به زیبایی شناسی و مسایل اجتماعی داشتند، تغییرات خطوط اندام و بدن را کشف کردند. با آنکه تعبیر و تفسیر این دو طراح متفاوت بود اما آنان را باید بوجود آورنده و مخترع اصلی لباس ساده و راحت امروز دانست. از آنجا که پوشیدن لباس یک ضرورت است، هر کس این دین را نسبت به خودش احساس می کند که ظاهر خود را به خوش آیندترین شکل ممکن به جهانیان عرضه کند. بنابراین پوشاک باید رنگ و طراحی هنرمندانه و زیبا داشته باشد و هم آهنگ با شرایط محیط و باب روز باشد. پدید آمدن پوشاک امری تصادفی و خواستنی نبوده است. بلکه بر مبنای تفکرات و نیازهای اقلیمی، مادی و معنوی اقوام بوجود آمد، شکل گرفت و تحول یافت.

خیاطی کردن نیز مانند بسیاری دیگر از شغل‌ها و هنرها به ابزار و مواد اولیه‌ی خاصی نیاز دارد که اگر به درستی تهیه نشوند، دردسرهای زیادی را برای ما ایجاد می‌کنند. یکی از همین لوازم پرمصرف در خیاطی، نوار اریب است.

تجربه نشان داده است که پوشاندن لبه‌های یک لباس و پنهان کردن اثرات نخ و تار و پود در آن‌ها یک کار بسیار سخت است و به مهارت‌ بالایی نیاز دارد. اما استفاده از انواع نوار اریب می‌تواند تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف کند.

نوار اریب چه کاربردی دارد؟

یک خیاط باتجربه همواره تلاش می‌کند تا یقه لباس‌ها را طوری بپوشاند که باقیمانده‌های آن مشخص نباشد. به همین منظور استفاده از انواع نوار اریب پیشنهاد شده است. این نوارها به صورت یک لایه یا دولایه دوخته شده و به صورت آماده در بازار قابل تهیه هستند.
از جمله کاربردهای مهم نوارهای اریب می‌توان به دوخت دور یقه، دور آستین، لبه‌ی جیب و همچنین لبه‌ی سایر پارچه‌ها و دستمال‌ها اشاره کرد. با این کار، کیفیت خیاطی افزایش پیدا کرده و ماندگاری لباس‌های دوخته شده نیز بیشتر خواهد شد. علاوه بر آن، اگر خرید نوار اریب و دوخت آن‌ روی پارچه به درستی انجام شود، لباس‌های ما زیباتر به نظر می‌رسند.

انواع نوار اریب در خیاطی
نوارهای اریب مورد استفاده در خیاطی را باید متناسب با نوع پارچه و نحوه‌ی طراحی آن انتخاب کرد. در سال‌های اخیر نیز نوارهای متنوعی توسط شرکت‌های معتبر تولید شده است که گزینه‌ی مناسبی برای دور یقه و آستین هستند. این نوارها از نظر نوع و جنس به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

نوار اریب ساده (بشور)
نوار اریب بشور یا نوار اریب ساده همان‌طور که از نامش پیداست، دارای یک طراحی ساده است و هیچ‌گونه نقش و نگاری بر روی آن دیده نمی‌شود. این نوارها را بهتر است برای پارچه‌های با طرح شلوغ استفاده کرد تا جلوه‌ی بهتری داشته باشند. همچنین، نوارهای ساده‌ با رنگ‌های جذاب نیز کاربرد زیادی برای دور یقه‌ی لباس دارند.
برخی از نوارهای بشور به شکل توری بافته شده و معمولا در تودوزی لباس و مبلمان کاربرد دارند. همچنین این نوارها از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

خرید ملزومات خیاطی

نوار اریب کشی

برای تولید این نوارها معمولا از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که خاصیت کشسانی داشته باشند. نوار اریب کشی برای جمع کردن لبه‌های آستین بسیار مناسب است.

نوار اریب ژرسه

ژرسه یک نوع پارچه است که شباهت بسیاری به حریر دارد و از آن می‌توان برای تولید نوار اریب استفاده کرد. همچنین نوارهای اریب ژرسه بسیار نازک بوده و در تار و پود آن‌ها، مواد پلی استری نیز یافت می‌شود.

نوار اریب مخمل

مخمل یک پارچه‌ی لوکس است که تولید آن در زمان‌های قدیم با کمک الیاف ابریشمی صورت می‌گرفت اما امروزه برای کاهش هزینه‌ها از الیاف مصنوعی نیز در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. نوارهای اریب مخمل نیز برای لبه‌های لباس بسیار خاص و منحصربفرد بوده و کیفیت بالایی دارند.

نوار اریب کتان

از جمله پرکاربردترین نوارهای اریب می‌توان به نوار اریب کتان اشاره کرد که تنوع زیادی در طرح و رنگ داشته و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. از این نوارها به دلیل نخی بودن آن بیشتر در لباس‌های روزمره و دستمال‌های آشپزخانه استفاده می‌شود.

نوار اریب ساتن

نوار اریب ساتن نیز از جمله نوارهای پرطرفدار در خیاطی است که با کمک الیاف پنبه و پلی استر ساخته می‌شود. براق بودن نوار ساتن باعث کاربرد آن در دوخت یقه‌های لباس مجلسی شده است. یکی از نکات ضروری برای استفاده از این نوارها، توجه به آب رفت آن‌ها است.

نوارهای ساتن ممکن است بعد از شستشو دچار آب رفتن شده و مشکلات زیادی برای لباس ایجاد کنند؛ به همین دلیل، بهتر است این نوارها را ابتدا به صورت حلقه‌ای درون آب قرار داده و پس از خشک شدن از آن‌ها استفاده کنید.

نوار اریب جیر

جیر نوعی چرم است که امروزه برای تولید کیف و کفش‌های مردانه و زنانه کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است. جالب است که نوارهای اریب از جنس جیر نیز در بازار وجود داشته و برای دوخت لباس‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوار اریب چرم

نوار اریب چرم نیز برای کسانی ساخته شده است که علاقه‌ی فراوانی به انواع چرم داشته و ترجیح می‌دهند برای لبه‌های جیب یا آستین خود از این جنس استفاده کنند. در این صورت، لباس مورد نظر بسیار شیک به نظر می‌‎رسد.

بهترین روش برای تمیزدوزی و رفع ایرادات موجود در لبه‌ی آستین و یقه‌ی لباس، استفاده از انواع نوار اریب است. این نوارها را می‌توان از پارچه‌های مختلفی نظیر کتان، جیر، مخمل، ساتن و ژرسه تولید کرد که هر کدام از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارد. همچنین، نوار اریب چرم نیز برای برخی از لباس‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

این مقاله توسط کارشناسان تولید متحوا سایت خرازی گلها تهیه و تنظیم شده است ، در صورتی که شما همراهان عزیز قصد خرید لوازم خیاطی از فروشگاه خرازی گلها داشته باشید ، می توانید با مناسب ترین قیمت و بالا ترین کیفیت خرید خود را انجام داده و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید