یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

گروه اقتصادی الف،   3990829139

بر اساس تصمیم دولت قرار است از ماه آینده هر ماه یارانه ای به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان تا پایان سال به یک سوم جمعیت ایران تعلق گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس تصمیم دولت مقرر است در چهار ماه آینده علاوه بر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به یک سوم جمعیت ایران ، یارانه ای برابر با صد هزار تومان پرداخت گردد .

 این مبلغ به یک سوم جمعیت ایران تعلق می گیرد و با توجه به جمعیت ۸۴ میلیون نفری ایران بیش از ۲۵ میلیون نفر این یارانه را از دولت دریافت می کنند .به این ترتیب این افراد تا پایان سال مبلغی برابر با ۴۰۰ هزار تومان را طی چهار ماه به صورت بلاعوض دریافت می‌کنند .

پیش بینی می شود با توجه به اینکه دهک های پایینی جامعه از این یارانه خاص بهره من می شوند، کارگران فصلی، زنان سرپرست خانوار، کسانی که حقوق و دریافتی ثابت ندارند و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در اولویت دریافت این اعتبار باشند.

رییس جمهوری دوره پرداخت این یارانه را چهار ماه اعلام کرد است. وی در توضیح شرایط پرداخت این تسهیلات گفته است: طبق برآورد باید به یک سوم جامعه برای ۴ ماه آینده بسته کمک معیشتی ارائه کنیم. روز شنبه در ستاد کرونا این موضوع را تصویب می‌کنیم و افرادی که مشمول این کمک می‌شوند در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر صد هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند. برای همین خانواده‌ها که حدود ۱۰ میلیون خانواده می‌شوند وام یک میلیونی هم در نظر گرفته‌ایم که مثل وام قبلی پرداخت می‌شود. البته این وام برای همه دریافت کنندگان نیست.