تعمیر شبکه های برق کشور آغاز شد

گروه اقتصادی الف،   3990829068

مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه های برق از امروز - پنجشنبه- به صورت همزمان در سراسر کشور کلید خورد.

به گزارش ایرنا، مسعود صادقی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح گسترده ترین برنامه تعمیرشبکه های برق کشور در محل مرکز پایش صنعت برق شرکت توانیر افزود: امروز و برای نخستین بار، فاز اول گسترده ترین برنامه تعمیرو بازسازی شبکه های توزیع برق، درسراسر کشور به صورت همزمان آغاز  شد که در این برنامه، شبکه های توزیع به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی می شود.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر ادامه داد:  برای نخستین بار در کشور، همه برنامه های تعمیراتی شبکه های توزیع برق در همه استان ها منسجم واز امروز آغاز  و تا فردا ۳۰ آبان انجام ادامه خواهد یافت.  بیش از یک هزار و ۳۰۰کیلومتر شبکه توزیع برق در دو روز  تعمیر و بازسازی خواهند شد.

صادقی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر (نقاطی که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد) در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت:دراین مانور سراسری تعمیر شبکه های فرسوده توزیع برق، بیش از ۳ هزار ۹۰۰ نیروی تخصصی در قالب یکهزار و ۳۲۷ اکیپ عملیاتی حضور دارند.

وی، تبدیل شبکه های سیم مسی به کابل خود نگه دار، رفع اتصال های سست، بهسازی وضعیت درب پست ها، تابلوها، شالترها ودریچه پایه های فلزی را از جمله محورهای این مانور سراسری عنوان کرد.

صادقی افزود:  ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، به سازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.

این مقام مسوول گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیر و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه های پیش رو ادامه خواهد یافت.

وی افزود: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران های طبیعی مانند بارش باران، برف و سیل بسیار با اهمیت است و می تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

صادقی ادامه داد:  ازاین پس هموطنان  در سراسر کشور می توانند مشکلات و خرابی های شبکه های توزیع را از طریق "اپلکیشین برق من" یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.

براساس این گزارش از این پس تا پایان تعمیرات شبکه، این برنامه به صورت منظم به منظور کاهش هزینه  و پایداری و مقاوم سازی شبکه در پنجشنبه و جمعه آخر ماه انجام می شود.