چین با موفقیت موشکهای «قاتل ناوهای هواپیمابر» را آزمایش کرد

گروه جهان الف،   3990826139 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ارتش چین از آزمایش دو موشک پیشرفته خود در دریای چین جنوبی و اصابت به اهداف از پیش تعیین شده خبر داد.

چین با موفقیت موشکهای «قاتل ناوهای هواپیمابر» را آزمایش کرد

به گزارش فارس، ارتش چین اخیرا دو موشک که به آنها لقب «قاتل ناوهای هواپیمابر» داده شده را با موفقیت شلیک کرد.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» ارتش چین در ماه آگوست (شهریور) دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد.

این نخستین بار است که ارتش چین جزییات پرتابهای موشکی خود را افشا کرده و حتی این رویداد را ارتش آمریکا نیز تایید کرده است. این آزمایش یک روز بعد از پرواز غیرقانونی هواپیمای جاسوسی «یو-2» آمریکا در منطقه مکان برگزاری رزمایش دریایی چین به وقوع پیوست.

«وانگ ژیانگ سو» مقام ارشد نظامی چین گفت که بعد از این ماجرا یک مقام نظامی آمریکا در ژنو پیغام فرستاد  که  اصابت این موشک‌ها به ناوهای آمریکا ، پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

این مقام نظامی اسبق چین گفت که این هشداری به آمریکاست و از این کشور می خواهد تا هیچگونه اقدام نظامی خطرناک را انجام ندهد. «سانگ ژانگ‌پینگ» از دیگر مقامات ارشد سابق ارتش چین نیز در این زمینه گفت، این ماموریت به وضوح نشان داد که چین می‌تواند با دقت و با موشک‌های برد  بلند به کشتی‌های متوسط یا بزرگ حمله کند.

یک گزارش یک بخش نظامی وزارت دفاع آمریکا نیز تایید کرد که چین از آمریکا  در بخش توسعه موشکی و کشتی سازی سبقت گرفته است.

موشک دانگ فنگ -۲۶، ۴۰۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر به حمل کلاهک متعارف یا اتمی علیه اهداف زمینی یا دریایی است. دانگ فنگ- ۲۱ نیز بردی معادل ۱۸۰۰ کیلومتر دارد و از آن به عنوان اولین موشک بالستیک ضد کشتی جهان یاد می‌شود.