اسکوچیچ: نیازی به امتحان باتجربه‌ها ندارم

گروه ورزشی الف،   3990821130 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید سعی دارد در بازی‌های دوستانه به بازیکنانی میدان دهد که کمتر فرصت حضور در ترکیب را به دست‌ آورده‌اند.

اسکوچیچ: نیازی به امتحان باتجربه‌ها ندارم

به گزارش ایسنا، دراگان اسکوچیچ در فاصله ۲۴ ساعت تا بازی دوستانه ایران و بوسنی اظهار کرد: پیش از هر چیز از هواداران فوتبال ایران تشکر می‌کنم. به لحاظ تاکتیکی تیم را خوب آماده کردیم و دیروز هم تمرین خوبی داشتیم. سعی کردم ایده‌هایم را به بازیکنان منتقل کنم و همچنین یک جلسه هم با آنها داشتیم. روز گذشته تست کرونا را هم پشت سر گذاشتیم و خوشحالم که همه اعضا و بازیکنان در صحت و سلامتی هستند.

وی افزود: تمرین امروز مربوط به فعال‌سازی و شروع مجددها برنامه‌ریزی شده است. جو کلی تیم کاملا مثبت است و همه بازیکنان آماده این بازی هستند. این بازی دوستانه یک محک جدی برای ما خواهد بود. در این بازی چند بازیکن مهم ما غایب هستند، اما به بازیکنانی که در این اردو دعوت کردم، اعتماد کامل دارم. یک بار دیگر درود و احترام می‌فرستم به همه و تلاش می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره به شناختش از تیم بوسنی گفت: وقتی یک تیم ملی با تیم‌های سطح اول دنیا مانند ایتالیا و هلند مساوی کند و بازیکنانی در حد جهانی مانند ادین ژکو و میرالم پیانیچ را دارد، مطمئن باشید که تیم خوبی است. البته خبر نداریم که چه تیمی را مقابل ما به میدان می‌فرستند ولی بازی‌های قبلی بوسنی را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم با چه شیوه و روشی بازی خواهند کرد. فرقی نمی‌کند چه تیمی را به زمین می‌فرستند، چون می‌دانیم بوسنی تیمی قوی و خوب است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط بازیکنان تیمش برای این دیدار خاطرنشان کرد: همه بازیکنان در شرایط خوبی هستند. البته خستگی پرواز و بازی‌های فشرده باعث شده آنها در شرایط آرمانی نباشند، اما اطمینان دارم در بازی فردا در بهترین شرایط بدنی به میدان خواهند رفت.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه گفته بود به دنبال حریفی است که وقت تیم ملی ایران ار تلف نکند و نکات خوبی را بعد از این بازی به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: همیشه در بازی‌های دوستانه دنبال این هستم که حریف بازیکنانم را تحت فشار بگذارد تا بتوانم از آنها جواب بگیرم. می‌توانستیم تیم‌های ملی ضعیف‌تر بازی کنیم و نتیجه مطلوب هم بگیریم، اما این مسئله هیچ وقت هدف من نبوده است.‌ الان زمان این را داریم که برخی بازیکنان جدید و روش بازی خودمان را آزمایش کنیم.

وی تاکید کرد: البته خیلی بازیکنان را داریم که به لحاظ بازی ملی باتجربه هستند و نیازی نیست که آنها را امتحان کنم، اما دوست دارم بازیکنان کم تجربه‌تر را به بازی بگیرم و ببینم در عمل چگونه هستند و حس خوبی از بازی آنها داشته باشم.

اسکوچیچ تصریح کرد: در تیم ملی کار خیلی سخت است، چون زمان کم و فشرده‌ای برای معرفی ایده‌ها با بازیکنان وجود دارد و به همین دلیل دیروز مجبور بودم در زمان فشرده و کوتاهی بازیکنان را به صورت بهینه با ایده‌هایم آشنا کنم.

مربی تیم ملی یادآور شد: از روز اول که کارم را شروع کردم، گفتم که می‌خواهم تیم ملی متفاوتی داشته باشیم و انرژی مثبتی را به تیمم منتقل کنم. از بازیکنان توقع بالایی داریم، چون آنها بازیکن تیم ملی ایران هستند و می‌توانند به سطوح بالاتری برسند.

اسکوچیچ تاکید کرد: از توقعات مردم ایران باخبرم، من هم در این انتظارات و توقعات با آنها شریک هستم. من به تیم‌مان باور دارم.