ترامپ و احتمال تلافی شکست انتخاباتی در منطقه

گروه جهان الف،   3990820091 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مقامات پنتاگون اعلام کردند که ممکن است دونالد ترامپ در دو ماه باقی‌مانده حضور خود در کاخ سفید به شکل علنی یا پنهانی دست به اقداماتی ضد مخالفانش در منطقه بزند.

ترامپ و احتمال تلافی شکست انتخاباتی در منطقه

به گزارش الف به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار شواهد حاکی از آن است که دوره انتقالی دولت آمریکا قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده بسیار آشفته خواهد بود. در حالی که جو بایدن تلاش می کند ماموریت خود را  با برگزاری اولین جلسه در زمینه مقابله با اپیدمی کرونا آغاز کند، «دونالد ترامپ» هنوز شکست را نپذیرفته و همچنان انتخابات مناقشه‌آمیز آمریکا را به چالش می کشد.

 روزنامه الاخبار افزود: ترامپ در اولین موضع خود در رد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده را به عنوان آخرین مقام ارشد امنیت ملی آمریکا که در دوره ترامپ سقوط می کند برکنار کرد.  این تصمیم دونالد ترامپ در نتیجه روابط متشنج وی با مارک اسپر انجام شد؛ زیرا اسپر ژوئن گذشته به استقرار ارتش آمریکا جهت سرکوب تظاهرات های مردمی این کشور ضد نژادپرستی اعتراض کرد و از آن زمان به بعد اسپر در صفحه مطبوعاتی امنیت ملی آمریکا غایب شده و روز به روز از نفوذ وی کاسته می‌شد.

 به نوشته الاخبار، پس از آن ترامپ اعلام کرد که مفتخرم اعلام کنم که «کریستوفر سی میلر» مدیری که از احترام زیادی در مرکز ملی مقابله با تروریسم برخوردار است را به جای مارک اسپر به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) معرفی کنم. از سوی دیگر برکناری مارک اسپر به این معناست که اگر میلر به این ماموریت ادامه دهد پایان دوره دولت دونالد ترامپ از پنتاگون آغاز می شود. 

الاخبار خاطرنشان کرد که طبق این نظریه مقامات وزارت دفاع آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند که ممکن است ترامپ در آخرین روزهای حضور خود در کاخ سفید عملیاتی آشکار یا پنهان علیه ایران یا سایر مخالفانش انجام دهد. بنابراین این دو ماه باقیمانده برای دونالد ترامپ می تواند بسیار حساس تر از ۴ سال حضور وی در کاخ سفید باشد.حتی اگر اظهارات مقامات آمریکایی در این زمینه درست نباشد مسلم است که این دو ماه باقی مانده ترامپ در کاخ سفید همراه با تحولات استثنایی زیادی خواهد بود.

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار در گزارش‌های رسیده از تحولات مربوط به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمده که تیم جو بایدن بسته مالی را که معمولاً به برای کمک به برنده انتخابات جهت آماده سازی کامل در زمینه به دست گرفتن قدرت داده می شود دریافت نکرده است. طبق اطلاعات این امر در چارچوب خودداری دونالد ترامپ از پذیرش شکست و تحویل قدرت به دولت جدید است. اما این بسته مالی شامل تأمین بودجه ستاد مرکزی واشنگتن که به میلیون ها دلار می رسد، است. اما هنوز مدیر اداره خدمات عمومی  که توسط ترامپ منصوب شده بود اسناد لازم برای تحویل این بسته را امضا نکرده است.

الاخبار تصریح کرد که این عدم همکاری در بخش وزارت دفاع آمریکا نیز به چشم می خورد که اعلام کرده با تیم بایدن ارتباط برقرار نمی کند. یکی از مقامات پنتاگون در این زمینه اظهار داشت که وزارت دفاع آمریکا هیچ ارتباطی با هیچ یک از تیم های انتقالی وابسته به 2 ستاد انتخاباتی برقرار نکرده و نخواهد کرد؛ تا زمانی که اداره خدمات عمومی اعلام کند.

طبق اطلاعات روزنامه الاخبار، با این وجود جو بایدن در چارچوب وظایف خود به عنوان رئیس جمهور منتخب به فعالیت هایش ادامه می دهد. در این زمینه تیم وی گزارش داد که بایدن و «کامالا هریس» معاون وی روز گذشته با مشاوران مسئول هماهنگی دوره انتقالی دیدار کردند. اما در سایه اصرار دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ سفید به نظر می رسد که انجام برگزاری مراسم تحلیف فعلاً به تعویق افتاده است. بایدن روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پرداختن به اپیدمی کرونا یکی از مهمترین نبردهایی است که دولت وی وارد آن خواهد شد و ستادی با حضور کارشناسان و دانشمندان در این زمینه تشکیل شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۱۹۶۸۱۲:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۲۱
کلا کاندیداهای ریاست جمهوری بایستی قبل از کاندید شدن تست سلامت روانی بدهند. اینطوری افرادی مثل ترامپ و احمدی نژاد احتمال کمتری برای ویران کردن انسانیت و زندگی مردم پیدا می‌کنند.
ناشناس۱۶۸۲۱۶۰۱۴:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۲۱
CNN اعلام کرده که 80 درصد آمریکایی ها و 60 درصد جمهوری خواهان بایدن را یرنده انتخابات رییس جمهوری می دانند.
ناشناس۱۶۸۲۶۷۴۰۰:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲۲
معلومه که درک درستی از وضعیت جمهوری خواهان و دموکراتها نداری.این خبر خودش داره داد میزنه من دروغم!
ناشناس۱۶۸۲۱۶۶۱۴:۲۷:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ترامپ یک فاشیست و یک نژادپرست به معنی واقعی است. شخصیتی روان پریش و فاقد ثبات رفتاری که به چهره آمریکا نزد افکار مردم جهان به شدت لطمه زد.
ناشناس۱۶۸۲۴۶۹۱۹:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۱
دیگر همه دنیا میدانند ترامپ با فاصله زیاد و قاطعانه پیروز شد ولی دمکراتها تمام تلاش خود را می کنند که با دروغ و تقلب رای و پیروزی او را بدزدند.
ناشناس۱۶۸۲۴۷۵۱۹:۳۰:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ترامپ با ادعای تقلب دروغگویی و نفاق افکنی موسوی را زنده کرد.
ناشناس۱۶۸۲۵۲۷۲۰:۲۴:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۱
دقیقا انسان های خود شیفته فقط مطرح بودن خودشان برایشان مهم است نه چیز دیگر.
شیوا۱۶۸۲۶۱۰۲۲:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۲۱
باید از طرز فکرتون خجالت بکشید این دولت چنان گند را به طور مکرر به سر تا پای مملکت زده که مردم عامه بیشتر قدر احمد نژاد را می دانند و اگر از ایشان اینقدر ترس نداشتید ناجوانمردانه و یک طرفه فحش نمی دادید - در یک انتخاب متوجه خواهید شد که روحانی و حامیانش 100 هزار رای هم نخواهند داشت که البته این تعداد دقیقا برابر است با تعداد آقازاده ها+ اختلاس گران
ناشناس۱۶۸۱۹۸۰۱۲:۴۸:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۱
هر اقدامی کردند قاطعانه پاسخ بدید. آمریکا الان در موضع ضعف هستش.
ناشناس۱۶۸۲۰۹۳۱۳:۵۴:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ترامپ الان مار زخم خورده است و به احتمال زیاد تلافی نو و کهنه را در این دو ماه و یا احیانا چهار سال دو ماه در میاورد در صورت اینکه دوره دوم هم ترامپ بیاد چون دوره آخرش هست هر اتیشی داره میسوزونه
ناشناس۱۶۸۲۳۵۵۱۷:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ترامپ قطعا، تاکید میکنم قطعا 20 ژانویه 2021 کاخ سفید رو به بایدن خواهد سپرد( حالا زوری یا با زبان خوش)، تقلب در این سطح هیچگاه توی انتخابات امریکا رخ نداده و نمیده، بایدن 306 الکترال رو میبره و اختلاف یکی دو تا نیست که
ناشناس۱۶۸۱۹۸۳۱۲:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲۱
فرمانده عملیات حمله به عراق در سال 2001 را بعنوان وزیر دفاع انتخاب کرده یعنی هر آن احتمال داره به کشورمون حمله کنه؟
ناشناس۱۶۸۲۱۹۴۱۴:۴۳:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۲۱
غلط کرده
ناشناس۱۶۸۲۳۳۸۱۷:۱۳:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۱
میلر بین سال های 1983 تا 2014 در ارتش خدمت میکرده اما کجا نوشته که در جنگ عراق که 33 سال سن داشته فرمانده بوده؟
ناشناس۱۶۸۲۷۱۳۰۱:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۲
مگه فیلم سینماییه!؟!؟
ناشناس۱۶۸۲۰۰۳۱۳:۰۰:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۱
برای امریکا بهتر است ترامپ را کنترل یا حذف کنند زیرا ایران در پی انتقام سخت از قاتلان سردار شهید سلیمانی لحظه شماری می کند و منافع امریکا در بسیاری از نقاط جهان و منطقه در رصد و تیررس تیربار موشکی و پهپادی ، نیروهای مقاومت و رزمندگان ایران مقتدر هستند. بهتر است امریکا بیش از این خود را در معرض آماج تیرهای اسلام انقلابی قرار ندهد
ناشناس۱۶۸۲۰۲۵۱۳:۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ترامپ به زباله دان تاریخ پیوست البته بایدن هم بدتر از ترامپ است.
ناشناس۱۶۸۲۰۶۲۱۳:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۱
خیلی هم خوب
ناشناس۱۶۸۲۱۱۸۱۴:۰۱:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۲۱
از این دم بریده هر چه بگید بر میاد
ناشناس۱۶۸۲۲۱۹۱۵:۰۰:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲۱
چه کامنت تخصصی گذاشتی استاد مواظب خودت باش
ناشناس۱۶۸۲۲۵۱۱۵:۳۲:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۱
یکی به یکی گفت روباه تخم میزاره یا بچه بدنیا میاره اون یکی گفت از این دم بریده هرچی بگی بر میاد ترامپ چند جنس
علی 671۱۶۸۲۱۳۳۱۴:۰۹:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۱
این ترامپ دیوانه هر چه گربه داشت رقصانید دیگر چیزی در چنته ندارد و همش بلوف است .نباید به خودمان اینگونه تلقین کنیم که ترامپ دیوانه چه می کند .فرمایش رهبر کبیر انقلاب است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مطمئن باشید .از هیچ کس دیگر هم ساخته نیست محکم باشید و بدانید ان تنصر الله ینصرکم به وقوع خواهد پیوست اگر بزدلان اصلاح طلب .. بگذارند .
ناشناس۱۶۸۲۱۴۲۱۴:۱۶:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۱
فرصت این غلطا رو نمیکنه
ناشناس۱۶۸۲۱۷۳۱۴:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲۱
هیچ غلطی نمیتونه بکنه. تازه, باید بریم بُکُشیمش. چون دستور ترور سردار سلیمانی رو داده.
صدیق۱۶۸۲۲۰۸۱۴:۵۲:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۱
وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ﴿۱۳۹﴾ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!
ناشناس۱۶۸۲۲۲۶۱۵:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
هیچ حمله ای در کار نخواهد بود. ترامپ، پومپئو و دیگران هیچ غلطی نمی توانند بکنند، انشاالله.
ناشناس۱۶۸۲۲۳۶۱۵:۱۱:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۲۱
در هر صورت با توجه به فساد گسترده در ایران مشکلات مالی مردم افزایش می یابد
ناشناس۱۶۸۲۳۶۰۱۷:۳۴:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۲۱
خیلی بعیده، ترامپ حدود 2 ماه دیگر بیشتر نیست و اگر حمله ای بکنه، بایدن احتمالا اون رو ادامه نمیده، الان هم نیاز داره که وجهه خوبی از خودش نشون بده و جنگ به نفعش نیست، از اون طرف واکنش ایران هم قاعدتا سخت تر خواهد بود چون میدونه ترامپ محبوبیت حداکثری در امریکا نداره و در حال رفتنه ،در ضمن دیگه داستانی مثل 11 سپتامبر هم نیست که بشه اجماعی براساس اون جمع کرد. اگر احیانا همچین کاری بکنه، رزومه خودش رو سیاه تر از قبل میکنه، ولی تاکید میکنم خیلی بعیده
ناشناس۱۶۸۲۳۶۱۱۷:۳۵:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۱
فکر نکنم جنگ راه بندازه، حداکثر شاید ایران و چین رو تحریم بکنه، جامعه امریکا هم به شدت دوقطبی شده و مثل 2001 و 2003 نیست
دلارام۱۶۸۲۴۲۴۱۸:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲۱
از آشغال تروریست ،هرچی بگین با اون دوگوله کوچیکش برمیاد .ترامپ عصاره فرهنگ آمریکایی هست .قمارشراب هرزگی جنسی وقتل ..برای همین هم با تمام دیوانگی ومیمون بازی هاش محبوب ۷۱ میلیون واجدشرایط رای دهی هست
ناشناس۱۶۸۲۴۷۴۱۹:۳۰:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
اگر این غلطو بکنه خود کشیه
ناشناس۱۶۸۲۵۱۶۲۰:۱۱:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۲۱
اینبار من بجای مسئولین میگم هیچ غلطی نمی کند. امریکا اونقدر هم که فکر می کنیم بی در و پیکر نیست که رییس جمهور هر کاری بخواهد بکند. نهایت کاری که از دستش بر بیاد تحریم زباله گردها باشد.
معلم۱۶۸۲۵۳۲۲۰:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲۱
به قول حاج حسین شریعتمداری تنها کار نیک ترامپ کشتن برجام و بر جای گذاشتن جسد متعفن برجام است..
ناشناس۱۶۸۲۵۸۸۲۲:۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۲۱
احتمالش زیاده مخصوصا با کمک رژیم صهیونیستی و دوستانش در منطقه! باید از همه طرف مراقبشون بود
ناشناس۱۶۸۲۸۱۸۰۸:۳۳:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲۲
متاسفانه دنیا نیاز به یک جنگ ساختگی در ابعداد بزرگ دارد جهت خارج شدن از رکود ، دولت مردان باید آتو به کسی ندهند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین