ادعای امارات علیه ایران و ترکیه

گروه جهان الف،   3990819080 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش طی سال‌های اخیر با حمایت از گروههای تروریستی ، شورشی و جریان‌های تکفیری در امور داخلی کشورهای زیادی در منطقه دخالت مستقیم و غیر مستقیم داشته است طی سخنانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را به مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

ادعای امارات علیه ایران و ترکیه

به گزارش ایرنا، شبکه العربیه گزارش داد ، "انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات در تازه‌ترین اظهارات خود علیه ایران، تهران و آنکارا را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

انور قرقاش در «هفتمین مجمع راهبردی ابوظبی» سخنرانی می‌کرد، بدون اشاره به نقش کشورش در حمله نظامی به کشور یمن و کشته و زخمی کردن صدها هزار نفر از مردم این کشور مدعی شد: سلاح‌های ایرانی همچنان به طرف یمن سرازیر می‌‍‌شوند و ایران همچنان به حمایت خود از شبه نظامیان ادامه می‌دهد.

قرقاش در ادامه به نقش ترکیه در تحولات لیبی اشاره کرد و گفت: ترکیه از شکاف امنیتی در لیبی سوء استفاده می‌کند و باعث تقویت گروه های مسلح در این کشور شده است.

وی در ادامه با ادعای دخالت ترکیه و ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، تصریح کرد: هم ایران و هم ترکیه باید به حاکمیت ملی کشورهای دیگر احترام گذارند و در مسائل داخلی آنها دخالت نکنند.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور تاکید کرد، ایران و ترکیه از طریق "مداخلات خارجی" به عنوان ابزاری برای اجرای برنامه توسعه طلبانه خود، در منطقه هماهنگ‌تر شده‌اند.

انور قرقاش با بیان اینکه حل درگیری‌های منطقه بهتر است به روش مسالمت آمیز حل شود، افزود: ما از تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران لیبی حمایت و از توافق آتش بس و آغاز مذاکرات استقبال می‌کنیم.