چرا احتمال برد بایدن افزایش یافته است؟

گروه جهان الف،   3990814146 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه های آمریکایی دقایقی پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به توقف در اعلام شمارش آرا در هفت ایالت باقی مانده کردند، اکنون با چرخش آرا در برخی از ایالت هایی که هنوز آرا نهایی آنها اعلام نشده است، احتمال برد بایدن قوت گرفت.

چرا احتمال برد بایدن افزایش یافته است؟

به گزارش ایرنا، ترامپ بامداد امروز و پس از آن‌که شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک اقدام به کنترل شدید روی پیام های وی مبنی بر پیش بودن در انتخابات کردند و شبکه خبری سی ان ان و دیگر رسانه های آمریکایی ضمن بی اساس خواندن ادعای ترامپ از نگرانی احتمالی وی در تغییر احتمالی آرای انتخاباتی در ایالت های که وی گمان پیش بودن از رقیب دموکرات خود را دارد،  اشاره کردند.

نتایج نهایی در ایالت های میشیگان، ویسکانسین، جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا هنوز اعلام نشده است و رسانه های آمریکایی از به تعویق افتادن اعلام نهایی این نتایج به روز دوم خبر می دهند.

ترامپ که تا پیش از این در ایالت های نوادا، ویسکانسین و میشیگان از رقیب دموکرات خود پیشتاز بود، اکنون شاهد چرخش آرا در این سه ایالت  به سود بایدن است.

آرای ایالت پنسیلوانیا که به علت دارا بودن ۲۰ رای الکترال از اهمیت خاصی برخوردار است، اما  همچنان ۶۴درصد آرا شمارش شده است، فرماندار این ایالت از شمارش یک میلیون ارای پستی خبر داده بود، ترامپ تاکنون در ایالت نسبت به بایدن پیشتاز است.

بیشتر بخوانید؛ ترامپ: آرای من تک‌تک ناپدید شدند!

تا این لحظه و بنا به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن و دونالد ترامپ هریک تاکنون به ترتیب ۲۳۸ و ۲۱۳ آرای الکترال را به خود اختصاص داده اند و هیچ یک تا  این لحظه موفق به کسب حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال نشده است.

چنانچه وضعیت شمارش آرا به همین منوال در دو ایالت میشیگان و ویسکانسین  پیش رود که البته رقابتی تنگاتنگ و از آرایی شکننده برخورد است،  چرخش آرای دیگری در سایر ایالت های باقی مانده به نفع بایدن صورت نگیرد، با احتساب ۱۰ آرای الکترال ایالت ویسکانسین، ۱۶ آرای الکترال ایالت میشیگان و شش آرای الکترال ایالت نوادا که بایدن در ابتدا دراین ایالت به شدت از ترامپ عقب بود اما حال وی در این ایالت پیشتاز است، مجموع آرای الکترال بایدن دقیقا به حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال خواهد رسید.

ترامپ نیز حتی چنانچه بتواند در ایالت های باقی مانده همچون پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جرجیا و آلاسکا که همچنان وی در آنها تاکنون پیشتاز است، برنده شود آنگاه با توجه به آرای الکترال این ایالت ها که به ترتیب، ۲۰، ۱۵، ۱۶و ۳ آرای الکترال است درمجموع خواهد توانست ۲۶۷ رای الکترال بدست آورد که سه رای از حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال برای تضمین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، کم خواهد داشت.