گوجه فرنگی و پیاز ارزان می‌شوند

گروه اقتصادی الف،   3990814060

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با ازدیاد عرضه گوجه فرنگی و پیاز طی هفته آینده، قیمت این محصولات ارزان می‌شود.

گوجه فرنگی و پیاز ارزان می‌شوند

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی پیاز در بازار اظهار کرد: کشاورزان به سبب ترس از بارندگی به سرعت اقدام به برداشت و انباشت پیاز در انبار‌ها کرده‌اند که در نهایت کمبود عرضه، قیمت پیاز در بازار را افزایش داد.

او از کاهش یک هزار تومانی قیمت پیاز در میدان خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو پیاز از ۶ هزار تومان به ۵ هزار تومان در میدان کاهش یافت، پیش بینی می‌شود که برای هفته آینده مجدد ۲ هزار تومان دیگر پیاز ارزان شود چرا که کشاورزان مجبورند انبار‌ها را باز کنند.

دارایی نژاد با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: از ۲۰ تا ۲۳ مهر، سرمای شدیدی در شیراز و تاکستان داشتیم که همین امر منجر به یخ زدگی گوجه فرنگی‌ها روی بوته شد، به طوری که ۲۰۰ کانتینری که برای صادرات به عراق رفته بودند، برگشت خوردند و از طرفی این گوجه‌های یخ زده برای کارخانه‌ها هم قابل قبول نیستند و تمامی این عوامل منجر به افزایش قیمت در بازار شد.

دارایی نژاد از کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه گوجه فرنکی جنوب به دست آمده، پیش بینی می‌شود که ظرف یک هفته آینده نرخ هرکیلو گوجه فرنگی تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: برای هفته آینده این نوید را می‌دهم که قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۳ هزار تومان و هر کیلو پیاز ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از افت ۵۰ درصدی تولید سیب درختی خبر داد و گفت: با توجه به سال ناآور تولید پیش بینی می‌شود که تولید سیب درختی ۵۰ درصد سال قبل باشد.

او از افزایش ۲ تا ۳ برابری هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد، هزینه‌های حمل، رشد ۲ تا ۳ برابری قیمت پوشال و کاغذ و دریافت ۵۰۰ تومان هزینه سردخانه به ازای هر کیلو میوه، قیمت میوه دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

به گفته دارایی نژاد، امسال تولید تمامی میوه‌ها به جز سیب ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد دارد.

این‌مقام مسئول افزود: با توجه به اقلیم ۴ فصل و تنوع تولیدات، هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر کمبود میوه در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلی در مورد سیب زمینی نداریم، بیان کرد: با توجه به برداشت سیب زمینی از نقاط مختلف، کمبودی در عرضه نداریم.

او در پایان از کاهش قیمت میوه‌های وارداتی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت موز ۲ هزار تومان ارزان شده است و پیش بینی می‌شود که با شکسته شدن نرخ ارز، قیمت آناناس و نارگیل باز هم کاهش یابد.