وعده رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز

گروه اقتصادی الف،   3990811111 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بازار ارز در حال مدیریت است و طی روزهای آینده به سمت ایجاد ثبات در بازار پیش خواهیم رفت.

وعده رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالناصر همتی، بعد از نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، مسائلی همچون نوسانات بازار ارز، تجارت خارجی، ذخایر ارزی کشور و حفظ ارزش پول ملی و کالاهای مانده در گمرک را از دغدغه‌های اصلی نمایندگان در این نشست خواند و افزود: به نمایندگان توضیح دادم که با دستور آقای رئیس جمهور، تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد گمرک و وزارت صمت هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز کارخانه‌ها ترخیص کنند.

همتی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات اصلی نحوه تعامل صادرکنندگان و واردکنندگان بود، گفت: بسته خوبی برای روان‌سازی روابط بین صادرکنندگان و وارد کنندگان طراحی شده که کمک می‌کند تراز تجاری کشور در نیمه دوم امسال انشاالله رشد خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید؛ رئیس کل بانک مرکزی: سود سپرده بانکی تغییر نمی‌کند

وی با اعلام اینکه مجموع اقدامات صورت گرفته تأثیر مثبتی در اقتصاد ایران و بازار ارز خواهد داشت، افزود: آثار این اقدامات به تدریج نمایان خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با اشاره به اینکه من چندی پیش هم نسبت به غیر واقعی بودن قیمت ارز و ریسک‌های این بازار به سرمایه گذاران این بازار هشدار دادم، گفت: مردم دیدند که قیمت ارزهای خارجی کمی کاهش یافت و من فکر می‌کنم طی روزهای آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت و بازار ارز به سمت ثبات خواهد رفت.