آیا آینه کنسول جهیزیه را می‌توان اینترنتی سفارش داد؟

گزارش بازرگانی،   3990811059

مشغله‌های روزمره‌ی همیشگی، به حد زیادی فرصت کارهای معمول را از ما گرفته‌اند. حالا اگر در شرف اتفاق مهمی مانند ازدواج نیز باشیم، مسلما حجم این مشغله‌ها سر به فلک می‌کشد. سختی همه‌ی کارهای شروع زندگی مشترک یک طرف و سختی خرید جهیزیه نیز یک طرف. اگر فکر می‌کنید وقت آن است که برای سرعت بخشیدن به کارها از اینترنت کمک بگیرید، جای درستی آمده‌اید! در اینجا قرار است فروشگاه‌های مطرح در زمینه‌ی محصولات دکوراسیون داخلی را با هم مقایسه کنیم و در انتها خرید اینترنتی آینه و کنسول مدرن از دکوریمون ، خوگر و دیجیکالا را نسبت به هم مقایسه نماییم تا نقاط ضعف و قوت آن‌‌ها را پیدا کنیم.

آشنایی با انواع فروشگاه‌های اینترنتی

اگر به فروشگاه‌های اینترنتی که محصولاتی نظیر آینه کنسول نیز دارند، سری بزنید و به قسمت محصولات آن‌ها وارد شوید، متوجه می‌شوید که هر فروشگاه ممکن است یک یا چند محصول را به فروش برساند.

برخی فروشگاه‌ها هم وجود دارند که در ارائه محصولات متنوع محدودیتی ندارند و این طور به نظر می‌رسد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را هم که بخواهی، بین محصولات آن‎ها پیدا خواهد شد. آمازون نمونه‌ای خارجی‌ و دیجیکالا یک نمونه ایرانی است که جزء همین دسته از فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شوند.

کار این نوع فروشگاه‌ها بر پایه تولید بنا نشده است و مبنای آن‌ها فروش محصولات سایر تولیدکنندگان و فروشندگان است.

هر فروشنده‌ای که در بازار فعالیت داشته باشد و محصولی برای عرضه در اختیار دارد، می‌تواند با عضویت در این سایت‌ها به عنوان فروشنده فعالیت کند. عضویت در این فروشگاه‌ها ملزم به رعایت یک سری قانون و مقرارت است که باعث می‌شود محیطی امن برای خرید و فروش به وجود بیاید. خوگر نیز از جمله‌ی همین فروشگاه‌ها است. اما در نمونه‌ای کوچک‌تر. این فروشگاه تنها در زمینه محصولات دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند و به عنوان واسطه‌ای میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این عرصه محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم به صورت واضح شیوه کار این فروشگاه‌های اینترنتی را برای شما بیان کنیم، به این توضیح می‌رسیم که تولیدی‌ها، فروشنده‌های عمده یا خرده‌فروش‌‌هایی که می‌خواهند به غیر از مشتریان حضوری، مشتریان مجازی نیز داشته باشند، با عضویت در این سایت‌های اینترنتی محصولات خود را برای کاربران سایت مربوطه به نمایش می‌گذارند و در معرض فروش قرار می‌دهند. این محصول می‌تواند همان آینه کنسولی باشد که شما به دنبال آن هستید و فروشنده‌ی آن نیز می‌تواند همان نمایشگاهی باشد که به تازگی داخل خیابان اصلی محله‌ی شما باز شده است!

اگر بیشتر دقت کنید، این فروشگاه‌ها با سیاست‌های کاری مختلفی به مشتری خدمات ارائه می‌کنند. برای مثال امکان نقد و بررسی محصول از جانب خریداران، یکی از سیاست‌های مشتری‌مدارانه‌ی سایت‌ دیجی کالا است که به مشتری اجازه می‌دهد فراتر از توضیحات محصول قدم بردارد و نظرات واقعی کاربرانی را که از محصول استفاده کرده‌اند ببیند. با این وجود حتی این روش نیز، باعث یک خرید آیده‌آل نمی‌شود.

روزانه تعداد متنوعی از محصولات با استفاده از فروشندگان متعددی به لیست محصولات این نوع سایت‌ها اضافه می‌شود. چه بسا که فروشندگان نامعتبر به راحتی کالاهای بی‌کیفیت خود را با اعتبار نام تجاری این سایت‌ها به مشتری‌ غالب کنند و این اتفاق تا زمانی که خریداران واقعی اقدام به ثبت نظر خود نکرده‌اند ادامه پیدا کند.

این دسته از فروشگاه‌ها هرگز نمی‌توانند خرید بدون واسطه که بالاترین سطح کیفی داد و ستد محسوب می‌شود را محقق کنند. برای مثال زمانی که شما یک آینه کنسول برای جهیزیه خود سفارش دهید، به صورت مستقیم با فروشنده در ارتباط نیستید و نمی‌شود گفت که با خرید اینترنتی توانسته‌اید از مزایای اصلی
آن برخوردار شوید.

اصلا حالا که به این جای مطلب رسیدیم، باید پرسید که: "آیا شما می‌دانید چه چیزی باعث شده تا ما انسان‌های امروزی به سمت این پیش برویم که خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح دهیم؟" این اتفاق چندین و چند دلیل دارد. مهمترین این دلایل مواردی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مزایای خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری

  • کاهش هزینه خرید: همانطور که گفتیم، یک خرید اینترنتی ایده‌آل خرید بدون واسطه است. در این میان، اگر بتوانیم به این سطح ایده‌آل خرید دست پیدا کنیم، می‌توان امیدوار بود که در میزان هزینه‌ها تا حد قابل توجهی صرفه‌جویی شود.
  • افزایش سرعت خرید: سرعت در خرید اینترنتی بسیار بالاتر از خرید حضوری است. اما یک شرط دارد. تنها زمانی می‌توان نسبت به بالارفتن سرعت خرید اطمینان داشت که علاوه بر بالا بودن زمان تحویل کالا، کیفیت محصول در حدی قابل قبول باشد که نیازی به ارجاع ان احساس نشود.
  • دسترسی به انواع مدل‌های موجود در بازارهای سراسر کشور: اینترنت بازار کل کشور را یکپارچه کرده است. در حدی که برای دسترسی به مدل‌های مختلف محصولاتی مانند آینه کنسول، نیازی نداریم تا از جایی به جای دیگر مسافرت کنیم. می‌توان روی کاناپه لم داد و کل بازار کشور را تنها در چند ساعت زیر و رو کرد که البته این بازارگردی اینترنتی، مهارت وب‌گردی شما نیز تاثیرگذار است.
  • امکان سفارشی سازی محصول: از آن‌جا که به خاطر یکپارچه‌سازی تولیدی‌ها و مراکز فروش کل کشور توسط بستر اینترنت، دسترسی آسان ممکن شده است، می‌توان از طریق اینترنت به صورت مستقیم با تولیدی‌ها ارتباط برقرار کرد و با توجه به نیاز، محصولات مورد نظر خود را سفارش داد.

فروشگاه‌های اینترنتی از نوع بدون واسطه

در ابتدای مقاله به اولین نوع فروشندگان اینترنتی پرداختیم و در اینجا می‌خواهیم دسته دوم را بررسی کنیم. یعنی همان فروشندگان مستقیم یا بدون واسطه!

دومین دسته از انواع فروشگاه‌های اینترنتی، آن دسته از فروشگاه‌ها هستند که به عنوان واسطه عمل نمی‌کنند و فقط تولیدات خود را برای فروش به مشتری عرضه می‌کنند. سابقه حضور این تولید‌ی‌ها در فضای اینترنت، در کشور ما شاید به ده سال هم نرسد؛ اما رشدی سریع دارد و نقش آن‌ها روز به روز در حال پررنگ شدن است.

حضور پررنگ تولیدی‌ها در جمع فروشندگان آنلاین، شاید جدی‌ترین مشکلی باشد که پلتفرم‌های آنلاین بزرگی مانند خوگر و دیجیکالا را تهدید می‌کند.

امروزه خریداران آنلاین به این نتیجه رسیده‌اند که خرید اینترنتی آینه کنسول از دکوریمون و سایر تولیدی‌های مشابه، بهتر می‌تواند یک خرید ایده‌آل را محقق کند و در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. با این وجود، ما سعی کردیم، به صورت عادلانه با بررسی روش کار فروشگاه‌های مطرح در این زمینه، راه را برای مقایسه باز کنیم.

بهترین کار این است که قبل از انتخاب، حتما با مقایسه قمیت‌ها و بررسی ویژگی‌های محصول و سایر خدمات فروشنده در کنار سبک دکوراسیون جهیزیه، یک گزینه مناسب را انتخاب کنید. ممکن است انتخاب شما خرید اینترنتی آینه کنسول از دکوریمون باشد یا دیجی کالا. مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد، این است که بعد از فرایند خرید احساس رضایت کنید.

سبک ساخت و طراحی محصولات دکوریمون، بر اساس هنر آینه‌کاری است. آینه‌ها یکی از پرکاربردترین متریال‌هایی هستند که با هر سبکی در دکوراسیون سازگاری دارند و می‌توان آن‌ها را در هر فضایی به کار برد.