گوگل دوباره مایکروسافت را رسوا کرد

گروه فناوری الف،   3990810134

گوگل بعد از هشدار به مایکروسافت آسیب پذیری امنیتی دیگری را در ویندوز با جزئیات فراوان افشا کرد، امری که به اعتبار مایکروسافت آسیب جدی می زند.

گوگل دوباره مایکروسافت را رسوا کرد

به گزارش فارس به نقل از تک کرانچ، گوگل یک هفته به مایکروسافت فرصت داده بود تا یک آسیب پذیری امنیتی شناخته شده توسط این شرکت در سیستم عامل ویندوز را برطرف کند. اما مایکروسافت طی مدت مشخص شده مشکل مذکور را برطرف نکرد و در نهایت گوگل آسیب پذیری یادشده را افشا و تشریح کرد.

* مشکلات این آسیب پذیری

گوگل مدعی شده که مدتی است هکرها از این آسیب پذیری برای نفوذ به رایانه های کاربران سوءاستفاده می کنند و مایکروسافت نسبت به این موضوع بی توجه بوده است. آسیب پذیری شناسایی شده توسط گوگل در ویندوز CVE-2020-17087 نام گرفته و مربوط به ویندوزهای 7 و 10 است.

مهاجمان با سوءاستفاده از آسیب پذیری یادشده می توانند میزان دسترسی کاربری خود را افزایش دهند و اطلاعات خصوصی کاربران را سرقت کنند. بدین شیوه می توان به برنامه ها و نرم افزارهای مختلف ویندوز هم نفوذ کرد.

مایکروسافت نسبت به این موضوع واکنش مستقیمی نشان نداده، اما قرار است در دهم نوامبر بسته های به روزرسان تازه ای عرضه کند که احتمالا حاوی راه حل هایی برای مشکل اعلام شده توسط گوگل است.